چه کسی به نفتکش سابیتی در بندر جده حمله کرد؟

اخبار سیاسی-  نفتکش سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش در بندر جده عربستان مورد حمله قرار گرفت تا بار دیگر این موضوع ثابت شود که بسیاری از دولت های مرتجع و خودفروخته منطقه چشم دیدن ایران و نفوذش در منطقه را ندارند و با هر ترفند و اقدامی می خواهند جلوی قدرت ایران را بگیرند.

به گزارش افکارنیوز، کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس در خصوص حمله اخیر به نفتکش سابیتی گفت: خیلی واضح و آشکار است که وقتی نفتکش کشورمان مقابل جده قرار می گیرد و قبلا چنین حوادثی برای دیگر نفتکش ها رخ داده، بدون تردید کشورهای مرتجع منطقه پشت پرده این حمله هستند.

وی ادامه داد: به دلیل این که دولت های مرتجع از حمایت های رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس برخوردار هستند، می توان اطمینان حاصل کرد که این حادثه طی هماهنگی با این اضلاع به وقوع پیوسته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از حملات اخیر به نفتکش های ایران ضمانت فشار حداکثری به جمهوری اسلامی و در راس آن جلوگیری از صادرات نفت است که قصد دارند تا با اینگونه اقدامات آن را عملیاتی کنند.

وی افزود: این در حالی است که ایران دارد به فروش نفت خود ادامه می دهد؛ بر این اساس تصمیم گرفتند تا نفتکش های کشورمان را مورد هدف قرار دهند و این جزو سناریو طراحی شده علیه جمهوری اسلامی است.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: همانطور که تمام دنیا می دانند کسی نمی تواند به ملت ایران ضربه بزند و کسی اگر در این راستا تلاش کند، ضربه خواهد خورد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز درباره حمله به نفتکش ایرانی SABITI در نزدیکی بندر جده عربستان، گفت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی ها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.

این در حالی است که الجبیر در پاسخ به سوالی درباره نقش عربستان در حمله به نفتکش ایرانی گفت: ریاض اهل انجام چنین کارهایی نیست همانطور که در گذشته نبود.

این مقام سعودی، دست داشتن عربستان را در حمله به نفتکش ایرانی رد کرد.

وی با بیان اینکه، هنوز تحقیقات و بررسی ها در این باره کامل نشده، از همه خواست پیش از نتیجه گری های شتابزده، تا مشخص شدن عوامل بروز این حادثه، صبور باشند و عجله نکنند.

امید جعفری