آمریکا به دنبال قطع مراودات کشور‌های همسایه با ایران است

 مهدی چمران عضو شورای ائتلاف اصولگرایان درباره ترس آمریکا از افزایش تجارت میلیاردی ایران و عراق، گفت: میزان دادوستد ایران و عراق ۷ برابر تجارت ایران با کل اروپاست و آمریکا فشار می‌آورد که ما با کشور‌های همسایه مراوده اقتصادی نداشته باشیم.

اخبار سیاسی- عضو شورای ائتلاف اصولگرایان به مراورده اقتصادی کشورمان با کشور‌های همسایه اشاره کرد و افزود: زمانی که ما با کشور‌های منطقه مراوده اقتصادی داشته باشیم و آن را گسترش دهیم، دیگر نیازی به اروپا و هیچ جای دیگر نخواهیم داشت و می‌توانیم همه نیازمندی‌های اقتصادی خود را تامین کنیم.

او با بیان اینکه فشار‌های آمریکا برای عدم گسترش مناسبات کشور‌های همسایه با ایران کاملاً طبیعی است، اضافه کرد: آمریکایی‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند کاری کنند چراکه دو کشور ایران و عراق همسایه هستند و افزایش مناسبات دو کشور قابل کنترل نیست و قطعاً مراودات دو کشور بیشتر خواهد شد.

 چمران در پایان با اشاره به توانمندی نظامی نیرو‌های مسلح یادآور شد: نیرو‌های مسلح با انگیزه، روحیه، اعتقادات، تخصص، تکنولوژی و توانمندی‌های روز توانستند نیازمندی‌های ما را در حوزه‌های دفاعی تامین کنند و روزبه‌روز شاهد پیشرفت‌ها و دستاورد‌های آن‌ها هستیم.