ماجرای «سید مقاومت» و «سرزمین سروها»

 اعتراضات عمومی در لبنان بر سر سیاست‌های مالیاتی دولت حریری، وارد مرحله تازه‌ای شده است. سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی مراسم اربعین امسال از یک سو بر مطالبات بر حق فقرا و عدم پذیرش تحمیل یک سویه و یک جانبه مالیات ازسوی دولت بر آنها را مورد تأکید قرار داد و ازسوی دیگر، با اشاره بر عدم استعفای دولت سعد الدین حریری، راه را بر سودجویی و مانور برخی اعضا و مهره های جریان ۱۴ مارس و حامیان آنها در آمریکا، عربستان سعودی و فرانسه بست. موضع اتخاذ شده ازسوی سید مقاومت، دارای دو خصلت بارز است : یکی خط کشی و تعیین حدود اعتراضات موجود در لبنان و دیگری دعوت دولت به کارآمدی. سیدحسن نصرالله تأکید دارد که اعتراضات باید به گونه‌ای مسالمت آمیز بیان شود و ازسوی دیگر،حریری نیز باید در برهه فعلی مسئولانه و دلسوزانه رفتار کند. تجمیع این دو خصلت در سخنان دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان، بارها به پاشنه آشیل جریان طرفدار آمریکا و اروپا در بیروت تبدیل شده است. بدون شک همگان به یاد دارند که در سال ۲۰۰۷ میلادی یعنی یک سال پس از پیروزی تاریخی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، چگونه سمیر جعجع و سعد الدین حریری قصد داشتند لبنان را به کانون آشوب و متعاقبا مداخله دشمنان این کشور تبدیل کنند، اما واکنش هوشمندانه و سریع حزب الله لبنان و برخی دیگر گروه‌های جریان ۸ مارس سبب شد تا این نقشه خطرناک در سریع ترین زمان ممکن خنثی شود.

اخبار سیاسی- حتی در دوران بی دولتی در لبنان نیز جریان مقاومت، نه تنها اجازه نداد سرزمین سروها لحظه ای در برابر توطئه های بی پایان دشمنان امنیت این کشور سر خم کند، بلکه پیش شرط ها و مؤلفه های شکل‌گیری دولت پایدار در لبنان را مهیا نمود تا «کاخ بعبدا» ،مقر ریاست جمهوری به یکی از نمادهای آرامش و ثبات در این کشور تبدیل شود.

هم اکنون در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داریم. سید مقاومت همچنان با رصد هوشمندانه خود و در نظر گرفتن خط قرمزی همیشگی به نام حفظ تمامیت ارضی و امنیت داخلی لبنان، از سرزمین سروها صیانت می کند. سخنان اخیر سیدحسن نصرالله نشان داد که مقاومت نه تنها به مثابه یک نقطه ثقل امنیتی، بلکهبه عنوان یک کاتالیزور سیاسی آماده حل و فصل بحران‌های ایجاد شده توسط سعدالدین حریری و برخی اعضای دولت لبنان است. این همان رمز پیروزی و پایداری جریان مقاومت اسلامی لبنان ، خصوصا از سال ۲۰۰۰ تاکنون محسوب می‌شود. سید مقاومت با سخنان دیروز خود، باردیگر نشان داد حزب الله همان‌گونه که در سال ۲۰۰۶ و در عرصه نظامی توانست پشت دشمن صهیونستی را در جنگ ۳۳ روزه به خاک بمالد، امروز نیز آماده است در عرصه سیاسی، هرگونه فداکاری، مجاهدت و ابتکاری را برای عبور از بحران‌های ایجاد شده در لبنان صورت دهد.

بدیهی است در چنین شرایطی دشمنان مقاومت، آرزوی جدایی حزب الله و ملت لبنان از یکدیگر را به گور خواهند برد. 

حنیف غفاری