صالحی: یار بزرگی را از دست دادیم

 علی اکبر صالحی در مراسم تشییع پیکر دکتر احمدیان گفت: همه به یاد این مرد بزرگ، شریف و با اخلاق و علم با عشق و دوستی اینجا آمدید. شناخت من از او به ۴۱ سال پیش برمی گردد.

اخبار سیاسی- او گفت: ۲۰ روز پیش سر کلاس حالشان بد می‌شود و آنژیو می‌کنند و می‌بینند رگ‌های قلب‌شان بسته شده است. البته بیماری قند داشتند، اما فکر نمی‌کردیم به این شکل اتفاق بیفتند.

صالحی از پرسنل بیمارستان جماران تقدیر کرد و گفت: عمل قلب بازشان خوب انجام شد و حالشان بهتر شده بود و با او صحبت کردیم، اما دوباره شب در بخش حالشان بد می‌شود.

او گفت: آرامش عجیبی در وجودشان دیدم در این مدت که در بیمارستان بودند. انگار دلش دیگر اینجا نبود. فوت ایشان در شب اربعین قابل اعتناست.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: من پشتیبان و مدیر لایقی را از دست دادم. همیشه درد دل می‌کرد درباره کار نیروگاه بوشهر با حجم زیاد بدهی که نیروگاه بوشهر داشت اجازه نداد لحظه‌ای کار متوقف شود و کار را با زحمت پیش برد. او قبل از اینکه حالش بد شود کوه رفته بود و قلبش مشکلی نداشته است. در دوران کاری‌اش باید بگویم او را شهید راه انجام ماموریت‌های خطیر در کشور می‌دانم.

همچنین رضا امراللهی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی و نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم سخنانی ایراد کردند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانش از ارتقای احمدیان در یکی دو هفته گذشته به سطح استاد تمامی خبر داد و گفت: این مرد عزیز در حالی که در حال مدیریت در سطح بالای کشور بود از خدمات آموزشی کوتاهی نکرد و همیشه در کلاس درس منظم و دقیق حاضر می‌شد. او در طی دوران تدریسش هیچ وقت درخواست ارتقا سطح و رتبه نداشت و همیشه بی منت و بی تمایل نسبت به این مساله بود، اما دانشگاه در یکی دوهفته گذشته پرونده ایشان را بررسی و با قاطعیت رای به ارتقای این استاد فرهیخته به سطح استاد تمامی داده شد.