رسانه‌ها آنچه را آمریکا می‌خواهد از ایران منعکس می‌کنند

 یکی از حقوقدانان هلندی این گروه در این دیدار اظهار داشت: ما بر اساس آنچه از طریق رسانه‌ها درباره ایران شنیده بودیم، انتظار داشتیم مردمی غمگین و تحت فشارهای اقتصادی و اجتماعی ببینیم؛ اما آنچه مشاهده کردیم مردمی شاداب، مهمان نواز، با فرهنگ غنی و اهل مدارا و تعامل بود که آزادانه درباره همه چیز صحبت می‌کردند.

اخبار سیاسی- همچنین یک پزشک هلندی در  این جلسه گفت: ما حتی در گفت‌وگو با روحانیون و اساتید حوزه علمیه در قم و تهران، آنها را دارای ‌اندیشه‌های باز و مدرن یافتیم و واقعا برای ما جای تعجب است که رسانه‌ها فقط آنچه را آمریکا می‌خواهد، از ایران منعکس می‌کنند.

اعضاء این گروه به اتفاق، از سطح بالای امنیت و آرامش در ایران ابراز شگفتی کرده و خواستار گشترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا شدند.

علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند نیز در این نشست صمیمی با اشاره به تأثیر منفی فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه ایران، ابراز امیدواری کرد: مردم اروپا هر چه بیشتر به ایران سفر کنند تا تصویر و درک واقعی‌تری از ایران پیدا کنند.

لازم به ذکر است؛ این گروه از فرهیختگان هلندی طی سفر به کشورمان، علاوه بر دیدار از آثار باستانی، اماکن تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، یزد، کاشان و قم، دیدارهایی با اساتید دانشگاهی و علمای دینی در شهرهای قم و تهران داشته بودند.