تحریم انتخابات سناریوی همیشگی اصلاح طلبان/ عملکرد ضعیف لیبرال ها و فرار رو به جلو

 اخبار سیاسی- تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان سناریوی جدید و پیچیده ای نیست، این جریان سیاسی که لیبرال بودنش همواره بر همه مردم ثابت شده در طول سالهای اخیر که دولت و مجلس و شورای شهر را در اختیار داشته کارنامه قابل دفاعی ندارد و به همین دلیل سران این جریان سیاسی به خوبی می دانند با ریزش سبد آرا مواجه هستند.

به گزارش افکارنیوز، هنوز یادمان نرفته که اصلاح طلبان بعد از دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی با انتقادات از وی سعی کردند خود را جدای از دولت نشان دهند تا کارنامه دولت به پای آنها نوشته نشود اما حمایت های بی چون و چرای جریان اصلاح طلب از دولت روحانی و حضور حداکثری در دولت اعتدال گرا نشان می دهد اصلاح طلبان چه بخواهند و چه نخواهند باید پاسخگوی مسئولیت خود در پیشگاه مردم باشند.

اما جالب اینجاست هر زمان این جریان سیاسی متوجه می شود که نمی تواند در انتخابات پیروز شود پروژه مظلوم نمایی و تحریم انتخابات را کلید می زند و اخیرا هم سعید حجاریان تئوریسین مشهور اصلاح طلبان درباره حضور مشروط در انتخابات می‌گوید شاید عقلانی‌ترین راهبرد را بتوان در مشارکت مشروط‌ جست؛ باید از فرصت انتخابات استفاده کرد ولی چنانچه شروط مطرح شده برآورده نشد، عطای انتخابات را به لقایش بخشید.

از سوی دیگر عبدالله ناصری دیگر عنصر اصلاح طلب نیز می گوید : اگر تردید عمومی از بین نرود پیش‌بینی من این است که نه مشارکت چندانی وجود خواهد داشت و نه اصلاح‌طلبان لیست موردحمایتی را به شکل گذشته خواهند داد

حتی تاج زاده هم معتقد است که جریان اصلاحات نباید به هر قیمتی در انتخابات شرکت کند.

این سخنان در حالی زده می شود که یکی از بزرگترین برگ برنده های جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای است. کسانی که به دنبال حضور حداقلی مردم در انتخابات هستند آیا در پازل دشمن بازی نمی کنند؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره سناریوی تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان می گوید: اینکه اصلاح‌طلبان به سمت تحریم و عدم‌مشارکت انتخابات گرایش پیدا کردند، مصداقی برای این مثل است که می‌گوید دیگی که برای ما نمی‌جوشد بهتر است برای هیچ کس نجوشد یعنی چون احساس می‌کنند مردم به آن‌ها اقبالی ندارند، معتقدند بهتر است اصلاً مردم در انتخابات شرکت نکنند. درحالی که قطعاً این موضوع بهانه‌جویی و نوعی قانون‌گریزی آشکار است، زیرا شورای نگهبان براساس معیار‌های قانونی، صلاحیت افراد را مدنظر قرار می‌دهد و زمانی که صلاحیت فردی اخذ نمی‌شود قطعاً پرونده یا سوابق امنیتی دارد، اما عده‌ای معتقدند که قانون باید چشمش را روی سوابق یا عدم‌صلاحیت آن‌ها ببندد، امری که بیش از پیش ثابت می‌کند این جریان همان طور که در فتنه ۸۸ قانون‌گریز بود الان هم قانون را تنها در مواردی قبول دارد که به نفعشان باشد. بنابراین بحث نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان هم بهانه‌ای بیش نیست.

وی اظهار داشت: منافقین، ضدانقلاب‌ها و افراد خارج از کشور همگی در نظرسنجی‌های خود افت موقعیت اصلاح‌طلبان را پیش‌بینی کرده‌‌اند، از همین رو جریان اصلاحات با این‌ها صدا شدند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، زیرا قطعاً نه گفتن مردم به اصلاح‌طلبان، طرفداران غرب و کسانی که تن به سازش با غرب می‌دهند در اصل موقعیت و جایگاه اپوزوسیون را در داخل کشور تضعیف کرده است و قدرت را از دست آن‌ها می‌گیرد. بنابراین چون جریان اصلاحات مورد حمایت همیشگی آن‌ها است، عدم رای آوردن آنها در انتخابات برای آنها هم شکست تلقی می‌شود.

به نظر می رسد اصلاح طلبان قوانین بازی دموکراسی را قبول ندارند، هر زمان از سوی مردم مورد اعتماد قرار می گیرند مشکلی با نظارت شورای نگهبان و ... ندارند اما هر بار که میبینند احتمال شکستشان بالاست به دنبال تحریم انتخابات هستند و این موضوع نشان می دهند علیرغم آنکه بر طبل دموکراسی می کوبند اما در عمل روحیه دیکتاتور مآبانه دارند.