به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا، در این ملاقات همكاريهاي دوجانبه بين دادستانيهاي كل دو كشور در زمينههاي مختلف اعم از مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، مبارزه با جنايات سازمان يافته، مبارزه با جرائم اينترنتي و پولشويي و غيره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دادستان كل قزاقستان آمادگي خود را براي همكاري با دادستان كل جمهوري اسلامي ايران در زمينههاي مختلف كاري اعلام كرد.

هم‌چنین در این دیدار موضوع امضای موافقت‌نامه استرداد مجرمان دو کشور مورد بحثو بررسی قرار گرفت و توافق شد در آینده نزدیک نسبت به امضای این سند اقدام شود.

در این ملاقات دعوت‌نامه محسنی اژه‌ای، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران از اسخت داولبایف، دادستان کل جمهوری قزاقستان برای شرکت در اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو اکو که در تاریخ های ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۱ در تهران برگزار خواهد شد تقدیم دادستان کل قزاقستان شد.

دادستان کل قزاقستان نیز با تاکید بر اهمیت اجلاس اعلام کرد شخصا در راس هیاتی در اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو اکو در تهران شرکت خواهد کرد.

هم‌چنین سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در قزاقستان با صبر ایسیم بیک، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات توافق شد دومین اجلاس شورای مشترک تجاری دو کشور که سال گذشته بین اتاق‌های بازرگانی ایران و قزاقستان تشکیل شد در آینده نزدیکی در تهران برگزار شود.

توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و حمایت از بخش خصوصی جهت حضور در بازارهای هرکدام از دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که پیرامون آن بحثو تبادل نظر شد و دو طرف حمایت‌شان را از بخش خصوصی جهت گسترش فعالیت‌های تجاری و اقتصادی اعلام کردند.