اصولگرایان از انتخاب شاخصه های حزبی و فردی پرهیز کنند

 سیدمحمود عرب دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی ایران در قزوین با بیان اینکه عضوی از سوی حزب در شورای وحدت اصولگرایان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای این جریان معرفی شده است، گفت: سیاست حزب، مشارکت در شورای وحدت در استانها است تا خروجی شورا را معرفی کرده و از آن حمایت کند.

اخبار سیاسی- وی با اشاره به برنامه های آتی جمعیت پیشرفت و عدالت برای انتخابات پیش رو گفت: این جمعیت به عنوان مدعی نواصولگرایی با چند راهبرد مشخص وارد انتخابات آینده شده و هدف آن پیشبرد نواصولگرایی در مجلس آینده است و یکی از محورهایی که دنبال می کند، تحقق جوانگرایی در مجلس آینده است. محور دومی که جمعیت به دنبال آن است حمایت از نامزدهای طرفدار اقتصاد مردمی است؛ افرادی که موافق تصمیم هایی هستند که به نفع اکثریت مردم است.

عرب اضافه کرد: مسئله مهم دیگری که مورد توجه حزب قرار دارد، ارائه اسلام ناب که درصدد بازگشت توسعه  پیشرفت عادلانه است. این جمعیت به دنبال حمایت از این گونه افراد برای شرکت در انتخابات و معرفی به جامعه خواهد بود.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی ایران در قزوین با تاکید بر اینکه نواصولگرایی کامل شده جریان اصولگرایی است و جریان جدایی محسوب نمی شود، گفت: جریان نواصولگرایی جریان سومی نیست بلکه با شناسایی عیب های جریان اصولگرایی، برای برطرف کردن آنها تلاش می کند.

وی دستیابی به پیروزی را معطوف به رفتار دیگر اصولگرایان در شورای وحدت عنوان کرد و افزود: اگر اصولگرایان تابع شاخص های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم باشند، تحقق وحدت آسان خواهد بود اما در غیر این صورت برای رسیدن به وحدت در شورای هماهنگی اصولگرایی، چالش های جدی به وجود می آید. اگر تمام احزاب جریان اصولگرا بپذیرند شاخصه های برگزیده شان طبق شاخصه های مقام معظم رهبری باشد و شاخصه های فردی و حزبی را درنظر نگیرند، می توان به پیروزی امیدوار بود.

عرب اظهار کرد: متاسفانه شاخص انتخاب بعضی از افراد، مشهور بودن و صرف هزینه ها در حوزه های انتخاباتی است در حالیکه در بیانیه گام دوم انقلاب، شاخصه های جدیدی مطرح شده و حرکت به سمت آینده تعریف شده است. اگر اصولگرایان به تک روی ادامه دهند، از پیروزی دور خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون زمان بهره برداری اصولگرایان است، گفت: جامعه آمادگی پذیرفتن این مسئله را دارد اما آنچه که مهم است دوری از عدم وحدت است. تجربه ثابت کرده اگر سازوکار عملی نباشد، احتمال شکست وجود دارد. اصلاح طلبان اگر بدانند عدم اتحاد باعث ضعف شان می شود از منافع شخصی خود می گذرند و تنها احتمال موفقیت اصلاح طلبان در مجلس عدم وحدت ماست.