پایین کشیدن پرچم ایران در عراق عامل ایجاد نفرت بین دو کشور نمی‌شود

 حشمت الله فلاحت پیشه به تحولات این روزهای عراق و همچنین شیطنت‌هایی که اخیرا در مقابل کنسولگری ایران انجام شده است، گفت: به هر حال باید تحلیل موشکافانه‌ای از تحولات عراق کرد؛ بنابراین در آنجا نقش عوامل بی ثبات ساز مهم است و کشورهایی که به اهداف راهبردی خود در عراق دست پیدا نکرده‌اند و سنگرها و پایگاه‌های خود را در آنجا از دست داده‌اند؛ قطعا بدون جنب و جوش در راستای تحمیل بی ثباتی در عراق نخواهند بود.

اخبار سیاسی- وی در ادامه افزود: باید دقت کنیم که ایران طرف راهپیمایی کنندگان و تظاهرات کنندگان عراقی قرار نگیرد و حتما باید در یکسری موضع گیری‌ها دقت کرد چراکه ممکن است بعضی موضعگیری‌ها به اشتباه ایرانی‌ها را در طرف مخالف این جریان قرار بدهد.

او ادامه داد: این جریان یک قسمت حق طلبانه دارد و آن جایی است که مقابله با فساد در دستور کارش قرار گرفته و خواست امنیت اقتصادی هم که هر ملتی در هرجایی خواسته‌ای را باید داشته باشد که حتی باید در اینجا هم از آن حمایت صورت بگیرد و برای اصلاح ساختار سیاسی و مدیریتی پیشنهاد داد و از همه مهم‌تر، برای تحقق این مطالبات به دولت عراق کمک کرد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: طبیعتا بایستی  در بعضی جاها که اقداماتی با هدف بی ثبات سازی در عراق صورت می‌گیرد واکنش نشان داد، اما به هر حال هرگونه واکنشی که به مردم ربط دارد در رابطه با مردم عراق و آن قسمتی که به دولت عراق مربوط است باید در قالب دولت عراق پیگیری کرد.

 کارهایی را که در جهت رفع مشکلات عراق انجام داده‌ایم، باید به آنها یادآوری کنیم

نماینده مردم اسلام آباد غرب به حملات عده‌ای در عراق به کنسولگری ایران اشاره و تصریح کرد: به هرحال در این نوع تظاهرات یک عده سوء استفاده هم می‌کنند و بعضی اوقات هم جنبه کور پیدا می‌کند؛ یعنی گاها موج جمعیت دچار احساسات می‌شود که این احساسات ممکن است زودگذر هم باشد؛ بنابراین صرف اینکه با کشیدن یک پرچم به پایین از کنسولگری نمی‌تواند به عامل نفرت بین دو کشور تبدیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: ممکن است افرادی با اهدافی خاص این کار را انجام داده باشند که اتفاقا در چنین شرایطی ما بایستی کارهایی را که در زمینه عمرانی، زیرساختی و رفع مشکلات عراق انجام داده‌ایم و همچنین نقاط مشترکی که بین ایران و عراق وجود دارد را به آنها یادآوری کنیم و باید به شدت هم پرهیز کرد.

بعضی از کشورها به دنبال خدشه وارد کردن روابط ایران و عراق هستند

فلاحت‌پیشه به عرصه سیاسی ایران در قبال عراق اشاره و اظهار کرد: در عرصه سیاسی، سیاست ایران هم در قبال عراق مشخص است؛ چرا که ایجاد امنیت و به رسمیت شناختن حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، توسعه و سلامت نظام اداری در عراق و خواست ملت در این شرایط  باید برایمان مهم باشد.

وی در ادامه افزود: بعضی از کشورها به دنبال خدشه وارد کردن روابط ایران و عراق هستند؛ چرا که بالاترین روابط  و مناسابات زیرساختی و اقتصادی عراق با ایران است و این مسئله را هم خود مردم عراق می‌دانند و این برای ما خط قرمز به شمار می‌رود؛ قطعا کسانی که بخواهند این رابطه را برهم بزنند به ضرر خود مردم عراق هم دارند کار می‌کنند؛ چرا که سعی می‌کنند یکی از کانون‌های قدرت اقتصادی در عراق را تضعیف کنند.