تلاش دشمن برای از بین بردن وحدت مسلمانان/ پشت پرده شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی

 اخبار سیاسی- دشمن نیز در طول تاریخ اسلام نشان داده همواره به دنبال ایجاد اختلافات است تا آب را گل آلود و ماهی بگیرد اما آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری در جهان اسلام احساس می شود وحدت مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان است.

به گزارش افکارنیوز، علیم یار محمدی نماینده مجلس با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت تصریح کرد: وحدت مثال زدنی کرد، لر، ترک، کرمانج، ترکمن، بلوچ، شیعه، سنی و ادیان مختلف در کشور ما باعث شده دشمنان برنامه های زیادی را برای ایجاد اختلاف داشته باشند تا وحدت و انسجام داخلی و توان مقاومت ملت در برابر تهدیدات را در هم بشکنند.

وی افزود: در همه حال اقوام مختلف نباید از دشمنان و اهداف شوم آنها غافل شوند و بدانند آنها منتظر کوچکترین بهانه برای بزرگ کردن اختلافات داخلی ما هستند و هفته وحدت تذکری است تا ما بیش از گذشته هوشیار شویم.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتحاد تاریخی ادیان مختلف در ایران همواره موجب قدرت و انسجام داخلی شده و در بزنگاه های مختلف نظیر دفاع مقدس همه در یک صف واحد برای ایران تلاش کردند و جان فشانی نمودند.

وی تاکید کرد: قطعا حل مشکلات اقوام و توجه به مطالبات آنها در سایه قدرت و اقتدار حکومت مرکزی ایران و نظام جمهوری اسلامی امکان پذیر است و باید توجه کرد مشکلات باعث نشود کسی اجازه سوء استفاده به دشمنان بدهد.

محمد جواد ابطحی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به تلاش آمریکا و غرب برای ایجاد تفرقه بین مسلمان، خاطرنشان کرد: خیلی ها تلاش می کنند از راه دلسوزی، تاکید بر بعضی از مسائل اختلاف انگیز این هفته را زیرسوال ببرند و برخی در مقابل هفته وحدت، هفته برائت را اعلام کردند که محلی از اعراب ندارد.

وی با بیان اینکه برخی می خواهند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را در دنیا ترویج کنند، مطرح کرد: عقبه این افراد به سازمان‌های جاسوسی انگلیس و موصاد وصل هستند و اصرار بر تفرقه دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که هر فردی که به صورت خواسته و ناخواسته به مقدسات پیروان مذاهب دیگر توهین و بی احترامی کند مزدور دشمن است، ادامه داد: در شرایط فعلی که با آن روبرو هستیم و جنگ اقتصادی ، روانی و رسانه‌ای دشمنان علیه ایران راه انداختند؛ توسل و چنگ زدن به ریسمان نبوت و ترویج این هفته، بزرگترین خنثی کننده این ترفندها است.

ابطحی ادامه داد: اخلاق نبوی که خلق عظیم است؛ اگر بین بین اقشار مختلف،زن و شوهر،فرزندان و پدر و مادر گفته و ترویج شود؛ با هم حول محور اخلاق نبوی می‌توانند زندگی سعادتمندانه ای داشته باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رویکرد هفته وحدت در جهان اسلام تصریح کرد: این هفته در جهان اسلام رویکرد مناسبی خواهد داشت به خاطر خنثی سازی مرزبندی های کاذبی که دشمنان ، مخصوصا انگلستان ایجاد کرده اند. جشن میلاد پیغمبر(ص) در یمن، هند، پاکستان و بسیاری از کشورهای عربی برگزار می‌شود و همه متوجه می‌شوند که خدا ، پیامبر، قبله و کتابشان یکی است؛ بنابراین این موضوع دشمن را می ترساند و هرگز نمی خواهد این اتفاق بیفتد.

رحیمی جهان آبادی دیگر نماینده مجلس نیز گفت: منطقه خلیج فارس نیاز به این دارد که دولت‌های عضو منطقه، همگرایی بیشتری از خودشان نشان دهند و سوء تفاهمات ،اختلافات ،چالش ها و تنش ها را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر طرح پیشنهادی "صلح هرمز "از سوی رئیس جمهوری کشورمان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم در قالب ابتکار صلح هرمز و هم در قالب پیشنهاداتی که وزیرخارجه کشورمان در گذشته و در حال حاضر داشته اند، همیشه بر این نکته تاکید دارد که ایران آمادگی برای گفت و گو با کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس را دارد.

وی با اشاره به تحولات و تنش های منطقه و طرح ائتلاف و یارکشی دریایی آمریکایی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در منطقه ایجاد شده است، کشورهای عربی متوجه شدند که آمریکا نه توان دفاع از آنها و نه قصد دفاع از آنها را دارد و کاری جز ایجاد تنش و آشوب در منطقه و تیرگی روابط ندارد.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس با تاکید بر وحدت و انسجام شیعه و سنی در کشورمان و صدور این صلح و امنیت به کشورهای حوزه خلیج فارس، مطرح کرد: ابتکار "صلح هرمز" فرصت خوبی است که کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس به خودشان بیایند و از این فضای نامساعدی که در منطقه خلیج فارس ایجاد شده است، خارج شده و به سمت همگرایی بیشتری برویم.