دستگاه قضا با پدیده صندلی فروشی برخورد کند

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز، نحوه پذیرش دانشجویان گروه پزشکی از دو سال پیش تاکنون مورد بحث قرار گرفت.

اخبار سیاسی- او افزود: لازم است که ۳۰ درصد از سهمیه رشته‌های علوم پزشکی به متقاضیان رشته‌های پزشکی در مناطق محروم اختصاص یابد، اما این افراد تنها از ۱۵ درصد سهمیه برخوردار می‌شوند و حقشان ضایع می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس ۲۳۶ نفر با رتبه‌های پایین از رشته‌های مانند دامپزشکی به رشته‌های داروسازی انتقال یافته‌اند و بدیهی است که اکثر آنها از رانت استفاده کرده‌اند و استحقاق تحصیل در این رشته را ندارند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: لازم به ذکر است که ۱۳۶ نفر دیگر نیز علیرغم عدم کسب رتبه صندلی دانشگاه‌ها را اشغال کرده‌اند و نکته اصلی جالب‌تر این است که پیش از این رتبه‌های کمتر ۷ هزار در رشته‌های پزشکی قبول می‌شدند، اما اکنون مشاهده می‌شود برخی افراد با رتبه ۷۰ هزار هم به رشته‌های پزشکی راه می‌یابند.

او تصریح کرد: این تخلفات از سال ۹۵ تاکنون رخ داده است، اما رئیس فعلی دانشگاد آزاد اسلامی از زمان انتصاب خود برخورد کرده است و درخواست داریم قوه قضائیه نیز با متخلفان برخورد کند.