دشمن به دنبال تاکید بر تفاوت‌ها مانع اتحاد مسلمانان می‌شود

 محمد حسین قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان با بیان اینکه  یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: وسعت سرزمینی کشور‌های اسلامی از اندونزی در شرق آسیا تا مراکش در غرب آفریقاست و نیمی از نقاط استراتژیک جهان، منابع غنی گاز و سایر معادن نیز در این کشور‌ها وجود دارد.

اخبار سیاسی- سفیر اسبق کشورمان گفت: اگر کشور‌های اسلامی متحد شوند به ابر قدرتی تبدیل می‌شوند که قدرت‌های دیگر در مقابل آن رنگی نخواهد داشت.

او ادامه داد: استعمار از دیر باز به این واقعیت پی برده بود و سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را دنبال می‌کرده و سعی داشته است که بین جهان اسلام از هر طریق ممکن اختلاف ایجاد کند تا اتحادی میان آنها حاصل نشود و زمینه برای استعمارگران و غارت کشور‌های اسلامی فراهم شود، در حالی که مسلمانان به خداوند، پیامبر گرامی اسلام و به قرآن کتاب آسمانی اعتقاد دارند و نقاط مشترک آنها محسوب می‌شود، به همین منظور دشمن بر روی تفاوت‌ها تمرکز کرده است و سعی دارد این تفاوت‌ها را به اختلافات و تعارضات تبدیل کند.

سفیر اسبق کشورمان افزود: دشمن سعی دارد بین شیعه و سنی اختلاف و  تفرقه بیندازد  و حتی جریانات نفوذی را در این کشور‌ها و در میان مسلمانان ایجاد کند و آنها با اعمال خود این اختلافات را تشدید کنند.

او با بیان اینکه  پیش‌تر سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن به گستردگی در جهان اسلام به کار گرفته می‌شده است،  توضیح داد:حضرت امام (رحمه الله علیه) با شناخت کافی و مبسوط از توطئه‌های دشمن شعار وحدت جهان اسلام را مطرح کردند و یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران نام نهادن هفته وحدت بود.

قدیری ابیانه با اشاره به عملکرد ایران در زمینه وحدت تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد بر اساس دستورات واقعی اسلام عمل کند و تعداد برادران اهل سنت کمتر از شیعیان است. دشمن تلاش کرده است میان شیعیان و اهل سنت در کشورمان اختلاف افکنی کند تا بتواند بین ایران و کشور‌هایی که اهل سنت هستند تفرقه بیندازد،  این سیاست در ایران شکست خورده و بر مقوله "وحدت" توسط حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تاکید شده است.  اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت بر این مسئله واقف بوده و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند و امروزه شاهد هستیم که حکومت‌هایی که بر اختلافات میان شیعه و سنی تاکید می‌کنند دست به جنایات متعددی علیه هر دو مذهب می‌زنند.مدعیان اهل سنت یعنی وهابی‌ها سایر مذاهب سنی را دشمن تلقی می‌کنند و با انفجار در مساجد آن‌ها را به کشتن می‌دهند.

او در خاتمه افزود: داعش یکی از مصادیق بارز در زمینه  تخریب وحدت بوده و یکی از اعتقادات آنها این بوده است که کسانی که به حج می‌روند به جای پرستش خداوند سنگ را پرستش می‌کنند پس آنها مشرک بوده و باید آن‌ها را نابود کرد و معتقد بودند که کعبه باید خراب شود. طبیعتا باید مراقب بود که در دام این تفرقه افکنی‌ها گرفتار نشویم متاسفانه در میان شیعیان نیز برخی با اقدامات غیر معقولانه خود سعی در تخریب مذهب دارند که باید از اقدامات آن‌ها جلوگیری شود و حتی سعی می‌کنند با رفتار خود میان دو مذهب بزرگ اسلام اختلاف بلکه خصومت ایجاد کنند که می‌توان گفت آن‌ها در خدمت بیگانگان و قدرت‌های غربی هستند.