الکعبی: خواست ملت عراق مقابله با فساد حاصل از حضور آمریکاست

  اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آغازگر بیداری و آگاهی میان مسلمانان بود و پیام آگاهی، حمایت از مردم مظلوم جهان و مقابله با جو خفقان امریکا است.

اخبار سیاسی-  دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء ادامه داد: ما در چند سال گذشته شاهد بودیم که در برخی شهرهای عراق گروه‌های تروریستی حرکت می‌کردند و همه دیدند که چگونه با ایران تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.

او با بیان اینکه دشمنان اسلام و در راس آنها رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند کشورهای اسلامی به راحتی برسند، تصریح کرد: آنها در این زمینه توطئه‌های فراوانی را طراحی کردند و قصد خدشه‌دار کردن اقتدار ملت عراق را داشتند.

الکعبی با اشاره به تظاهرات اخیر عراق نیز بیان کرد: در چند هفته گذشته، شاهد تظاهرات مصالمت‌امیز مردم عراق و خواست مقابله با فساد حاصل از حضور آمریکا در این کشور هستیم، مردم عراق نمی‌خواهند کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات از تظاهرات به حق آنها سواستفاده کنند.

 دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء افزود: دشمنان همواره به دنبال چپاول منابع ملت‌های اسلامی بودند و به همین خاطر در حوادثی چون تظاهرات به حق مردم عراق قصد نفوذ و تحریک ملت را دارند در حالی که مردم عراق از دولت قانونی خود دفاع کردند.

او عنوان کرد: مردم عراق با قیام علیه اشغال‌گران امریکا نشان دادند می‌شود به نظام‌های مزدور منطقه سیلی زد و بدون تکیه بر دشمنان استقلال داشت.

الکعبی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته جنایت زیادی را در عراق انجام دادند، گفت: دشمنان با استفاده‌ از نهادهای معلوم‌الحال قصد نفوذ در مدارس و دانشگاه‌های عراق را داشتند اما موفق نشدند.

 دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء بیان کرد: امروز اگر عده‌ای سخن از اعتراض عمومی می‌کند قصد دارند حقوق به حق ملت را زیر پا بگذارند و می‌خواهند تفرقه را بین ملت پخش کنند.

او ادامه داد: امروز شبکه‌های مجازی به دلیل تسلط امریکا و استکبار جهانی به فضایی آلوده تبدیل شده است و قصد انحراف خواسته‌های به حق ملت را دارند.

الکعبی در پخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: آنها می‌خواهند با تحریک ملت اعتراضات درست را منحرف کنند، امروز همه باید این را بدانند و به مقابله با شرایط فعلی و تحرکات دشمن بپردازند.