کنار گذاشتن یک چهره پشت‌پرده برجام از وزارت خارجه آمریکا

منابع خبری به پایگاه «دیلی‌ بیست» گفته‌اند یک نهاد نظارتی در آمریکا در گزارشی که قرار است منتشر شود مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را به کینه‌توزی علیه یکی از کارکنان وزارت خارجه این کشور به دلیل تبار ایرانی او متهم کرده است. 

اخبار سیاسی- گزارش دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا قرار است روز پنجشنبه منتشر شود. در این گزارش تصریح شده یکی از دلایل اخراج «سحر نوروززاده» از وزارت خارجه آمریکا ایرانی‌تبار بودن او بوده و او هدف کینه‌توزی مقام‌های وزارت خارجه آمریکا از جمله «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران قرار گرفته است.  

این ادعا به استناد مجموعه‌ای از ایمیل‌هایی مطرح شده که نشان می‌دهند برخی از کارکنان دفتر برنامه‌ریزی برایان هوک قبل از اخراج نوروززاده درباره تبار ایرانی او صحبت کرده‌اند.

در برخی از آن مکاتبات، از نوروززاده که در دولت سابق آمریکا  عضو تیم سیاستگذاری وزیر خارجه آمریکا شده بود به عنوان حلقه وفاداران باراک اوباما نام برده است. 

نوروززاده بعد از خداحافظی «آلن‌ ایر» از سخنگویی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به عنوان جانشین او تعیین شده بود. از او به عنوان یکی از چهره‌های پشت‌پرده مذاکرات هسته‌ای یاد شده و گفته می‌شود او در در جریان مذاکرات هسته‌ای برای تهیه نسخه فارسی برجام کمک کرده است.

دیلی‌بیست قبلاً گزارش داده بود ممکن است دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا پیشنهاد در نظر گرفتن تنبیه انضباطی برای برایان هوک را بابت اخراج کارکنان وزارت خارجه آمریکا با اغراض سیاسی را مطرح کند.

با این حال، دیلی‌بیست در این گزارش اشاره‌ای به اینکه در گزارش نهایی دفتر بازرسی کل این توصیه کماکان مطرح شده یا از آن حذف شده نکرده است.