نقوی حسینی: با بازرس متخلف بر اساس قانون NPT برخورد شد

 سید حسین نقوی حسینی با اشاره به ممانعت از ورود یکی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای به یکی از تاسیسات هسته ای کشور گفت: انتخاب بازرسان طبق پروتکل بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و اگر عنصر نابابی میان آنها باشد و به دلایلی مجاز به ورود نباشد، دولت ایران می تواند مانع ورود آن بازرس شود.

اخبار سیاسی-نماینده مردم ورامین پیشوا و قرچک در مجلس  شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا شنیده شده که یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی هسته ای، آلوده به مواد هسته ای بوده که به طور قطع حضور این فرد برای صنعت هسته ای کشور مضر خواهد بود و جمهوری اسلامی بر اساس حق قانونی خود، مانع ورود این فرد به مراکز هسته ای کشور شده است و در این خصوص آژانس باید پاسخگو باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بر اساس پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای،  ایران می تواند مانع حضور فرد یا افرادی شود که به مواد هسته ای آلوده شده باشند؛ بنابراین آژانس به هیچ وجه نمی تواند فشاری در این خصوص به این وارد کند، زیرا این حقی است که جمهوری اسلامی بر اساس قانون و پیمان مذکور دارد.

 سازمان انرژی اتمی  از ورود یکی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای ، به دلیل آغشته بودن یا به همراه داشتن مواد آلوده، به تأسیسات هسته ای نطنز جلوگیری کرده و اعتبار نامه آن را لغو کرده است.