تقابل واشنگتن با قدرت های اقتصادی، فرصتی مناسب برای ایران

عباس مقتدایی کارشناس سیاست خارجی درباره روابط ایران با کشورهای همسایه اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتباط با همه کشورها به جز چند دولت محدود را در دستور کار خود داده، چراکه توسعه ارتباطات می تواند شرایط بهتری برای بهره مندی ما از مناقع در عرصه بین المللی را به همراه داشته باشد، علاوه براین یکی از ضرورت های امروز جامعه ما شکستن انحصار ارتباط با کشورهای خاص و محدود خواهد بود.

اخبار سیاسی- او افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی در مجموعه اتحادیه اروپا ظرفیت های قابل توجهی دارند که اگر به صورت تخصصی و برنامه ریزی شده در خصوص آن ها اقدام شود، می توانیم با ضریب اطمینان بیشتری منافعی را برای کشور خودمان مهیا کنیم.

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اینکه ارتباطات ایران با کشورهای جنوب شرق آسیا، بخشی از اروپا، منطقه آسیا میانه، بخش هایی ازآفریقا و آمریکای لاتین در فراز و نشیب های سالیان گذشته قرار داشته است، نشان دهنده این است که همواره با اراده توانسته ایم راه هایی را از طرق سیاست خارجی و ارتباطات برقرار کنیم.

او یادآور شد: این امر ایران در جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همکاری اقتصادی اکو و حتی سازمان همکاری های شانگهای جایگاه پذیرفته شده ای دارد، می تواند کمکی باشد تا با حفظ گفتمان انقلاب اسلامی، در  ارتباط میان دولت ها هم با شتاب و قدرت بیشتری عمل کنیم.

کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه افول ایالات متحده آمریکا و رقابت های شدید آنها با قدرت های بزرگ اقتصادی نظیر چین، دولت ما می تواند در عرصه بین الملل از ظرفیت هایی بهره مند شود که تاکنون از آنها بی بهره بوده است.