رضایی: اقتصاد آزاد سم مهلک کشور است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه آذر ماه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز در محل این تشکل از جایگاه جامعه اسلامی مهندسین در فضای سیاسی کشور گفت.

اخبار سیاسی- او با بیان اینکه امروز مسئله مهم کشور اقتصاد است، گفت: تقریباً حدود دو دهه است که دولت‌ها، مجلس‌ها و حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی حل مشکلات اقتصادی بودند.

رضایی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که به امنیت و معیشت مردم گره خورده، اقتصاد است اما با این وجود، توجه به یک راهکار و منطق روشن و مطمئن نرسیده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه مدل‌های مرسوم در اقتصاد اجرا شده است، اظهار داشت: در تمام دولت‌ها مدل‌های مختلف مرسوم انجام شده است؛ اما تحول جدی و روشنی شاهد نبودیم.

رضایی ادامه داد: همواره در چهار سال دوم دولت‌ها نرخ ارز دو برابر شده و ارزش پول ملی کاهش یافته است.

او تاکید کرد: در سه سال آینده نقدینگی دو برابر می‌شود و رئیس بانک مرکزی گفته است که امروز ۱.۶ میلیارد تومان به ۳.۵ میلیارد خواهد رسید. اگر تولید و اشتغال به این میزان رشد نکند لشکر فقرا بار دیگر آماده اشتعال می‌شود.

رضایی با بیان اینکه ایران کشور چالش‌هاست، افزود: گفت‌وگوی ملی بین احزاب و جناح‌ها خوب است اما باید دید چه اتفاقی برای مردم خواهد افتاد.

رضایی تصریح کرد: من معتقد به آزادی اقتصادی هستند اما به هیج وجه اقتصاد آزاد را قبول ندارم و آن را سم مهلک می‌دانم.