اغتشاش‌گران از ماه‌ها قبل به دنبال فرصت بودند

 تقی رستم‌بندی رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در حاشیه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران درباره این جلسه اظهار داشت: برابر دعوتی که از اعضای شورای اجتماعی شده بود مقرر بود در این جلسه امروز در مشارکت‌های اجتماعی و نقش سمن‌ها بحث و گفتگو شود ولی با دستور وزیر کشور دستور جلسه تغییر پیدا کرد و درباره اغتشاشات اخیر صحبت شد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را در این خصوص ارائه دادند و در آخر نیز وزیر در قالب گزارش‌های ارائه‌شده از تحولات اخیر صحبت کرد.

رستم‌بندی گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در روز دوم اعتراضات با ورود عناصر اغتشاش‌گر که از ماه‌ها قبل به دنبال فرصتی برای اینکه دست به اقدامات اغتشاش‌گرانه و تخریب بزنند، مسیر حرکت آنان با تدابیر مقام معظم رهبری و عملکرد نیروهای انتظامی تغییر کرد و شاهد از بین رفتن دسیسه‌های آنها بودیم.

وی بیان داشت: در ادامه این جلسه به موضوعات اجتماعی و اقتصادی این موضوع پرداخته شد.

رستم‌بندی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این افراد در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند، گفت: مسئولان امنیتی آمار دستگیرشدگان را ارائه می‌دهند و ما نمی‌توانیم در این خصوص صحبتی داشته باشیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور درباره جمع‌آوری کودکان خیابانی و کار نیز گفت: وظایف و ماموریت دستگاه‌های مختلف در باره آسیب‌های اجتماعی مشخص شده و وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی به توافق رسیدند که در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و در قالب بهداشت و روان اقدامات لازم را برای این کودکان انجام دهند.