فضائلی: مردم حق دارند به بی اعتمادسازی دولت معترض باشند

 مهدی فضائلی معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و هادی محمدی کارشناس مسائل سیاسی ۴ آذر ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی پژواک صدای یکپارچه مردم در حمایت از امنیت و اقتدار کشور پرداختند.

اخبار سیاسی- مهدی فضائلی معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اتفاقی که در چند روز اخیر در شهر‌های مختلف و امروز در شهر تهران شاهد بودیم مسئله بی سابقه‌ای نبود گفت: مردم همیشه حضور یکپارچه خود را در صحنه‌ها به خوبی نشان داده اند، در ده سال گذشته شاهد سه فقنه در سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ بودیم.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ارکان نظام مردم و حضور یکپارچه ان‌ها در صحنه‌ها است ادامه داد: در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ مردم کاری به انتخابات نداشتند لذا در راهپیمایی‌ها شعار‌های مردم هیچ ارتباطی به دسته بندی سیاسی نداشت بلکه مردم نظام و رهبری را مورد توجه قرار دادند که همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه جنس وقایع سال ۹۶ از سال ۸۸ متفاوت بود افزود: حضور مردم در راهپیمایی‌ها در جهت حمایت از نظام بود، نقد‌هایی به طرح افزایش قیمت بنزین وجود دارد، لذا مردم واکنش‌هایی را نشان دادند، مردم حق دارند نسبت به موضوع اعتراض خود را ابراز کنند، اما عده‌ای از این اعتراض‌ها سوء استفاده کردند، از این اتفاقات بهره‌برداری‌هایی توسط بیگانگان صورت گرفت به طوری که آن‌ها نسبت به کشور طمع دارند.

 او با بیان اینکه مردم نسبت به نحوه اجرای این تصمیم اعتراض دارند گفت: مردم علیرغم مشکلات در راهپیمایی‌ها می‌خواستند ثابت کنند که اصل نظام و انقلاب اسلامی را از این گونه مسائل تفکیک می‌کند و اجازه نمی‌دهند که اینگونه اتفاقات به کشور آسیب برساند و لذا دشمن در این ماجرا دچار اشتباه محاسباتی شده است.

 فضائلی با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه ابعاد حضور مردم را در جهت حمایت از انقلاب و نظام پوشش نمی‌دهند گفت:آن‌ها به تجمعات جهت گیری می‌دهند، بحث حضور مردم بحثی کلیدی و مهم است لذا اگر روزی نظام پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد دچار مشکلات جدی می‌شود.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به نقش و تاثیر حضور مردم در همه عرصه‌هایی که کشور نیاز دارد اظهار کرد: آمریکا در سال‌های گذشته فشار حداکثری را بر ملت تحمیل کرده است، آن‌ها مردم را هدف قرار داده اند تا صبر و تحمل مردم را کاهش دهند همچنین آن‌ها درصدد هستند تا میان ملت و مسئولین جدایی و انفکاک ایجاد کنند.

 او با بیان اینکه اگر شروع تحریم‌ها را دنبال کنیم به فتنه ۸۸ می‌رسیم گفت: در سال ۸۸ اتفاقات مهمی افتاد در آن دوران اوباما دو نامه به مقام معظم رهبری ارسال کرد، اگر نظام استحکام درونی خود را از دست بدهد فشار‌ها افزایش می‌یابد که در این صورت آمریکا امیدوار می‌شود، مردم نسبت به تحریم‌ها تقریباً به نقطه‌ای رسیده اند که می‌دانند در شرایط تحریم چگونه کار خود را انجام دهند، تقریباً شرایط برای مردم عادی شده بود به طوری که کشور مسیر خود را در حال پیمودن بود، اما این حادثه، اوضاع را به گونه‌ای دیگر رقم زد، حضور مردم در جهت حمایت از نظام اهمیت دارد نباید احساس کرد که دشمن در هدف گزاری خود به نتیجه رسیده است.

 فضائلی با اشاره به اینکه نظام در درون خود دچار مشکل است خاطر نشان کرد: متاسفانه در این ماجرا با فرصت طلبی برخی از عناصر سیاسی مواجه شدیم، سال گذشته آمریکا وعده تابستان داغ را داده بود، اما در آن زمان هیچ اتفاقی نیفتاد به طوری که رهبر معظم انقلاب در آذر ماه سال ۹۷ اشاره فرمودند که وعده آمریکا تحقق پیدا نکرد، اما ممکن است هیاهوی آن‌ها برای سال ۹۸ باشد.

او با بیان اینکه برای آمریکا، سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی ایجاد آشوب در عراق و لبنان موضوعیت و اهمیت دارد گفت: آن‌ها طرح وسناریو‌های خودشان را دنبال می‌کنند تا به اهداف شومشان دست پیدا کنند.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در اغتشاشات روز‌های گذشته رفتار‌هایی را به صورت مشترک در کشور شاهد بودیم گفت: اغتشاشگران خشونت بسیار بالایی را از خود نشان دادند لذا باید رفتار بدبینانه قضیه را مورد توجه قرار دهیم.

هادی محمدی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مردم مشکلات را تحمل می‌کنند و گاهی به مسئولان یاد می‌دهند که میان مسائل اصلی نظام و هر آنچه که ارتباط با نظام ندارد و بی تدبیری داخل است فرق وجود دارد، لذا این مردم در خور تعظیم و تکریم و احترام هستند ادامه داد: آنچه در ۱۱ روز اخیر روی داد حاوی سه سرفصل اصلی است آنچه در صبح میلاد پیامبر (ص) به جای خبری خوش، مردم را با بنزین سه هزار تومانی مواجه کرد حاصل یک پیام و تصمیم نبود بلکه مملو از سیاست‌های مشخص و اقدامات معین دولت بود که به افزایش نرخ بنزین انجامید.

او گفت: مردم می‌فهمند که دولت می‌تواند براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها سالی ۲۰ درصد نرخ سوخت را افزایش دهد، حال چرا دولت بدون اطلاع قبلی یک شبه ۳۰۰ درصد نرخ بنزین را افزایش می‌دهد؟ لذا مطالبه مردم کاملاَ درست است.

محمدی با اشاره به اینکه مردم حق دارند به بی اعتمادسازی دولت معترض باشند و مسئولان نباید خواسته مردم را نادیده بگیرند خاطرنشان کرد: آقای وزیر جهاد کشاورزی به جای استعفا باید پاسخگو باشد، شنیدن پاسخ حق مردم است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به عنوان سومین سرفصل از رویداد‌های اخیر می‌توان به وجود دشمنانی که همیشه در کمین و در صدد بر هم زدن نظم و آرامش و امنیت کشورمان هستند اشاره کرد.

محمدی گفت: دستگاه‌های مختلف باید به تفصیل در خصوص این سه سرفصل پاسخگوی مردم باشند، زیرا مردم می‌بینند و آگاهند که دولت پس از اخذ مجموعه تصمیمات گوناگون هنوز نتوانسته است چاره‌ای برای گران نشدن گوجه فرنگی بیندیشد و قیمت این محصول یک شبه به ۱۲ هزار تومان می‌رسد سپس دولت می‌گوید تصمیماتی در این باره خواهیم گرفت و آنرا به قیمت قبل بر می‌گردانیم.

 فرشاد مهدی پور عضو هیات علمی دانشگاه در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: آنچه به عنوان کاهش اجتماعی از آن یاد می‌شود ناشی از موضوعی است که در جامعه هراس و نگرانی ایجاد می‌کند مثل اینکه مردم نگران آینده خود هستند یا در مثالی دیگر خشونت‌های چند هفته پیش را می‌توان به نگرانی‌های اجتماعی مردم نسبت داد.

او با اشاره به اغتشاشات سال ۹۶ ادامه داد: جنس اغتشاشات ۹۶ را می‌توان در نگرانی بیکاری برآمده از خشکسالی پهنه آبی مرکز کشور جای داد و می‌توان به طور مثال این نگرانی را در بخش‌های جنوبی کوهرنگ مشاهده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: با گذشت ۱۱ روز از شروع اتفاقات اخیر، هنوز مسئولان ارشد اجرایی کشور حتی یکبار هم با مردم به صورت مستقیم صحبت نکرده و همراهی مردم را طلب نکرده اند و صدای مردم در سخنرانی‌های مسئولان بازتاب داده نشده است.

او با بیان اینکه تصویرسازی، صداگذاری و خبرسازی‌های نادرست از جمله اقدامات رسانه‌های بیگانه بود که در قبال عراق و سوریه هم بار‌ها استفاده کرده بودند لذا در این باره به یک اقدام رمزگشایی نیاز است تصریح کرد: تصویرسازی، صداگذاری و خبرسازی‌های نادرست از جمله اقدامات رسانه‌های بیگانه بود که در قبال عراق و سوریه هم بار‌ها استفاده کرده بودند لذا در این باره به یک اقدام رمزگشایی نیاز است.

مهدی پور در ادامه با اشاره به تاثیر حضور پررنگ رسانه‌های بیگانه بر شدت بخشیدن به اتفاقات اخیر گفت: شبکه هایی، چون ایران اینترنشنال، بی بی سی فارسی و منوتو هر سه در لندن مستقر هستند و این شبکه‌ها یک آ‎رایش رسانه‌ای روشن داشتند و اقدام به اطلاع رسانی و اخبار نادرست و فیک می‌کردند و یک دولت اروپایی مرکزیت ایجاد تنش رسانه‌ای علیه ایران را عهده دار شده بود.