انتقاد پورابراهیمی از نحوه پرداخت یارانه معیشتی

 محمدرضا پورابراهیمی با انتقاد از نحوه پرداخت یارانه معیشتی ، گفت: در حال حاضر نحوه پرداخت یارانه معیشتی به مردم دچار یک تناقض است که به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

اخبار سیاسی- وی گفت: سالیان سال است که ما به دولتمردان می‌گوییم بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها ، درآمد‌های بیشتر این قانون را در اختیار اقشار ضعیف بگذارد اما هر بار دولت از اجرای این مسئله طفره می‌رود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین به دولت گفته‌ایم در پی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سامانه اطلاعاتی تشکیل دهد چرا که بر اساس قانون، این موضوع به دولت تکلیف شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: در حال حاضر دولت در پرداخت یارانه معیشتی به مردم اعلام می‌کند اگر فردی این یارانه را می‌خواهد باید پیامک زده و بگوید تا ما حساب آن فرد را بررسی کنیم! به اعتقاد بنده این روش، روشی ساختگی، غیر منطقی و غیر کارشناسی است و  نباید مبنا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم پیرو سیاست‌های دولت در زمینه پرداخت یارانه معیشتی، نگران شده‌اند، بیان داشت:  به شدت به رویکرد دولت در پرداخت یارانه سوخت مردم معترض هستیم. دولت باید بتواند بر اساس اطلاعاتی که از افراد در جامعه کسب می‌کند یارانه معیشتی  افراد را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر روش‌های دولت اعم از داشتن خودرو، حقوق بالای ۴ میلیون و یا اخذ تسهیلات از سوی افراد برای شناسایی وزن اقتصادی آنها که به عنوان یک فاکتور مدنظر قرار گرفته شده است، به هیچ وجه منطقی و کارشناسی شده نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال فردی را داریم که خانه و خودرو دارد اما از سه فرد معلول مراقبت می‌کند لذا وضعیت این افراد هم باید در بررسی وزن اقتصادی مشخص شود. صرف اینکه بگوییم یک فرد ماشین و یا خانه و یا حقوق دارد نمی‌تواند کفایت این امور را کند.

پورابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر دولت تنها روی منابع افراد کار کرده و مصارف آن‌ها را نمی‌بیند. باید مشخص شود تعهدات مصارف کجای این اطلاعات و داده‌ها قرار دارد.

وی افزود: به عنوان مثال تعهدات مصارف در زمینه بدهی افراد و یا مشکلات‌شان در زمینه بیماری‌ها و هزینه کردشان مشخص می‌شود که باید در داده‌های دولت مدنظر قرار گیرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه روش فعلی دولت در پرداخت یارانه معیشتی به مردم روشی سنتی، منسوخ و غیر ناکارآمد است، تاکید کرد: قطعا مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و آن را به جد مورد بررسی قرار خواهد داد چرا که عملکرد دولت در بررسی‌ها دچار نوعی پارادوکس است.