مرحله اول برخورد با تخلف انتخاباتی تذکر است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از امروز ثبت نام نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دوره یازدهم آغاز شده است.

اخبار سیاسی- دادستان کل کشور با بیان اینکه در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی دو وظیفه متوجه قوه قضاییه است، گفت: نخستین وظیفه مربوط به پاسخگویی به استعلاماتی است که از سراسر کشور انجام می‌گیرد، در هر دوره‌ای در دادستانی کل کشور تدارکات لازم در این زمینه دیده می‌شود و ان‌شاءالله در اولین زمان ممکن پس از اخذ نظر دستگاه‌ها و مراجع قضایی مربوطه پاسخ استعلام وزارت کشور و ستاد انتخابات را خواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: وظیفه دومی که در امر انتخابات به عهده قوه قضاییه است پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است که در این زمینه با ریاست دادستان کل و متناظر آن در سراسر کشور ستاد‌هایی در این زمینه وجود دارد و تلاش ما بر این راستا است که با همکاری سایر دست اندرکاران امر انتخابات، یک انتخابات کاملا سالم و پرشور داشته باشیم.

وی افزود: از همه عزیزانی که ثبت نام کردند و به عنوان نامزد وارد عرصه انتخابات شدند انتظار دارم خودشان تلاش کنند که کمترین تخلف و حتی هیچ تخلفی را در سطح کشور شاهد نباشیم. انتظار ما این است که همه نامزد‌ها آنچه در قانون تعیین و تبیین شده را رعایت کنند و مطمئن باشند که ما رصد لازم را انجام خواهیم داد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مردم عزیز هم به دنبال این هستند که انتخابات سالم و پرشوری را داشته باشند تا افراد شایسته و صالح وارد مجلس شورای اسلامی شوند و به مدت چهار سال به عنوان ریل گذارانی باشند که بایستی برای همه دستگاه‌های اجرایی خط و مشی مشخص کنند و این افراد توسط مردم عزیز انتخاب خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: مردم بزرگوار قطعا باشور و شوق به عرصه انتخابات ورود پیدا خواهند کرد و رأی آن‌ها می‌تواند در مدیریت کشور نقش موثر و بسزایی داشته باشد. ما هم وظیفه داریم که در راستای تکالیف قانونی خود، رصد کنیم و زمینه یک انتخابات سالم و امن را فراهم نماییم.

دادستان کل کشور گفت: انتظار ما این است که چنانچه تخلفی واقع شد همکاران ابتدا تذکر لازم را به نامزد‌ها و هواداران آن‌ها بدهند تا ما ناچار به اعمال قانون نشویم و امیدوارم با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه بتوانیم انتخاباتی سالم و پرشور و در جهت سیاست‌های کلی انتخابات که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری تعیین و ابلاغ شده است، برگزار کنیم.