مردم در گرانی اخیر بنزین اقناع نشدند

 اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متاسفانه مردم در گرانی اخیر بنزین اقناع نشدند و در بین افرادی که به خیابان‌ها آمدند معترضین و اغتشاش‌گران در کنار یکدیگر بودند اما بعدها صف یکدیگر را از هم جدا کردند.

اخبار سیاسی- سلیمی تصریح کرد: ای کاش اقناع لازم در جامعه صورت می‌گرفت تا شاهد بروز اعتراضات و اغتشاشات نبودیم ضمن اینکه بهتر بود نیروهای انقلابی و ارزشی نیز جزئیاتی از این موضوع می‌دانستند تا بتوانند تمهیدات لازم را انجام دهند در حالی که همه ما از این اقدام غافلگیر بوده و گیج شدیم.

وی همچنین گفت: بودجه لازم برای پیش‌بینی و برخورد با اغتشاشات در اختیار دولت قرار دارد.

وی افزود: بخش‌های مختلف امنیتی دولت نظیر وزارت کشور باید پیش‌بینی‌های لازم را درباره بروز اغتشاشات و شرارت‌ها بعد از گران شدن نرخ بنزین و سهمیه‌بندی آن داشتند.

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس گفت: کارشناسان دولتی هم می‌توانستند بر اساس تحلیل‌های خود احتمال بروز اغتشاش در کشور را پس از گران شدن بنزین تهیه و تدوین می‌کردند.

سلیمی گفت: وزارت کشور باید تمهیدات لازم را برای اعتراضات و اغتشاشات در نظر می‌گرفت و از هفته‌های قبل شورای تامین استان‌ها را در جریان امر قرار می‌داد تا اینگونه غافلگیر نشوند.