پمپئو: ایران عامل اعتراضات اخیر در خاورمیانه است!

  مایک پمئپو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک سخنرانی، دردانشگاه لوییزویل مدعی شد که ایران «عامل واحد» پشت تظاهارت اخیر در خاورمیانه بوده‌ است. او مدعی شد: تظاهرات کنندگان در عراق ، لبنان و ایران با حکومت وابسته به روحانیت ایران، مخالف هستند.

اخبار سیاسی- پمپئو که تلاش می‌کرد دلایل برای ادعای بی‌اساس خود بیاورد، مدعی شد: عادل عبدالمهدی (نخست وزیر مستعفی عراق) به دلیل این که مردم طالب آزادی بودند و نیروهای امنیتی ده‌ها نفر را کشته بودند، استعفا داد. این تا اندازه زیادی ناشی از نفوذ ایران است.

وی در ادامه مدعی شد: همین امر در لبنان و اعتراضات بیروت هم صادق است. آن‌ها می‌خواهند که حزب‌الله و ایران از کشورشان خارج شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین با اشاره به ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر که در ایران در پی اصلاح قیمت بنزین شکل گرفت، گفت که دلیل این اعتراضات، نارضایتی مردم است.

ادعای پمپئو درباره دست داشتن ایران در اعتراضات اخیر در لبنان و عراق در حالی است که به گواه خود کارشناسان غربی، آمریکا و سفارتخانه‌های این کشور در بیروت و بغداد نقش پررنگی در جهت دهی و گسترش اعتراضات و متمایل شدن تظاهرات‌ها به سمت خشونت داشته‌اند.