طرح «مجلس‌نو» دنبال کارآمدی مجلس است

 محمدسعید احدیان عضو حزب پیشرفت و عدالت در پاسخ به سوالی درخصوص تحرکات انتخاباتی جریان سیاسی منتسب به محمدباقر قالیباف اظهار کرد: طیف سیاسی آقای قالیباف به طور جدی با عنوان «مجلس‌نو» در انتخابات فعال است. فعالیت‌های مجلس‌نو فراگیرتر از فعالیت‌های حزب پیشرفت و عدالت است.

اخبار سیاسی- وی افزود: مجلس‌نو صرفا یک کار حزبی نیست بلکه ممکن است از گرایش‌هایی که با آقای قالیباف اختلاف دیدگاه‌هایی داشته باشند هم استفاده کند. نگاه مجلس نو این است که تغییر اساسی در ارکان مختلف حاکمیت صورت بگیرد و البته این اتفاق در قوه قضائیه شروع شده است و باید با تغییر در مجلس تکمیل شود.

عضو حزب پیشرفت و عدالت گفت: هرکس که در دایره انقلاب قرار بگیرد و جریان انقلابی محسوب شود و بتواند به کارآمدی مجلس کمک کند جزو مسیر مجلس‌نو است و امکان دارد اختلاف سلیقه‌هایی هم با آقای قالیباف داشته باشد.

احدیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قالیباف سرلیست انتخاباتی اصولگرایان باشد، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان تصمیمی برای شرکت در انتخابات مجلس ندارد و تا الان نیز تصمیمشان تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه اولویت مجلس‌نو وحدت اصولگرایان است، گفت: البته وحدتی که منجر به پیروزی شود و پیروزی که باعث کارآمدی مجلس گردد. اگر مجلس رویکردها و چهره‌های نو و همچنین برنامه روشن متناسب با توانایی‌ها و اختیارات نظارتی داشته باشد، می‌تواند کارآمد باشد.

عضو حزب پیشرفت و عدالت تاکید کرد: مجلس‌نو فرآیندی است که تصمیم گرفته وارد عرصه انتخابات شود و اولین تلاش آن این است که جریان اصولگرایی را تغییر داده و اصلاح کند و یک پوست‌اندازی در آن بوجود آورد. در این مسیر وحدت برای ما اولویت دارد ولی تغییر و ایجاد یک مجلس کارآمد نقطه هدف ماست.

احدیان گفت: اگر جریان اصولگرایی و انقلابی تن به تغییرات اساسی ندهد، ممکن است مجلس‌نو لیست مستقل ارائه بدهد، اما جریان اصولگرایی تغییرات را شروع کرده است و فرآیندهای تعیین مصادیق را به صورت کارشناسی پیش می‌برد. پیش بینی من این است که به یک لیست واحد خواهیم رسید.