قاچاق کالا با عنوان بار مسافر در گمرک فرودگاه امام (ره)

 امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم کارشناسی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در هفته آینده به منظور نظارت بر ترخیص و پرداخت عوارض و مالیات کالاها در گمرک فرودگاه امام (ره) در این فرودگاه به مدت یک هفته مستقر می‌شود. 

اخبار سیاسی- وی افزود: با توجه به گزارشات واصله به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد قاچاق سازمان‌یافته کالاها همچون گوشی تلفن همراه، لوازم یدکی خودرو و غیره بنا بر این شد تا تیم کارشناسی فراکسیون به منظور نظارت بر ترخیص کالاها در گمرک فرودگاه امام (ره) در این فرودگاه مستقر شوند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: طبق گزارشات واصله به فراکسیون، بعضی از کالاهای تجاری در قالب کالاهای غیرتجاری با تبانی سازمان‌یافته از گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص می‌شوند.

خجسته خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش یکسری کالاهای تجاری گروه 4 که واردات آنها به کشور ممنوع است در گمرک فرودگاه امام به عنوان کالای غیرتجاری و پته مسافری (کالای همراه مسافر) اظهار می‌شوند و با اظهارنامه‌های کوچک‌تر به این شکل از گمرک خارج می‌شوند. 

وی افزود: همچنین در بعضی موارد اظهار خلاف‌ واقع درباره کالاها در گمرک فرودگاه امام (ره) را شاهد هستیم که فرد موردنظر کالای ممنوعه را وارد می‌کند اما این کالا را به عنوان کالاهایی که واردات آنها ممنوع نیست اظهار و کالا را با تبانی از گمرک ترخیص می‌کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال فردی موتور خودرو وارد اما آن را قطعه اظهار می‌کند یا اینکه قطعه‌ای را وارد و آن را مواد اولیه اظهار می‌کند.

خجسته خاطرنشان کرد: متأسفانه این موارد و اظهارات خلاف واقع بدون کنترل و نظارت همراه است و کالاها نیز ترخیص می‌شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در پایان گفت: تیم کارشناسی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در زمان استقرار خود در فرودگاه امام علاوه بر نظارت بر ترخیص کالاها اظهارنامه‌های گمرک فرودگاه را طی 8، 9 ماه گذشته مورد بررسی قرار خواهد داد.