همایش کمپین مجلس نو باحضور ۲۰۰ متقاضی نامزدی انتخابات برگزار شد

محمدسعید احدیان سخنگوی کمپین مجلس نو با بیان اینکه همایش مجلس نو با حضور متقاضیان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: همایش کمپین مجلس نو با حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر از افراد متقاضی نامزدی در انتخابات مجلس برگزار می‌شود، که در مجموع این همایش برای تبادل نظر و سخنرانی سیاسی، جلساتی برگزار و در نهایت با سخنرانی دکتر محمدباقر قالیباف ختم می‌شود.

اخبار سیاسی - وی افزود: در کمپین مجلس نو بعد از فراخوانی که دکتر قالیباف داشت و اعلام کرد هر کسی که متقاضی است و فکر می‌کند توانایی لازم را برای کاندیداتوری مجلس دارد در سایت jahad.net ثبت نام کند و کسی اگر فکر می‌کند افراد دیگری در این حوزه توانمند هستند را به این سایت معرفی کند.

احدیان ادامه داد: در این فراخوان ۶ هزار و ۴۷۹ نفر ثبت نام و اعلام آمادگی کردند که به مجموعه کمپین مجلس نو کمک کنند، در بین این افراد هزار و ۴۳۴ نفر حضور داشتند که یا خودشان و یا دیگران آن‌ها را به عنوان کسانی که می خواهند یا می‌توانند نامزد انتخابات مجلس شوند معرفی کردند، بعد از پیگیری های صورت گرفته و تماس‌ها و ارتباطات که به آنها انجام شد از این تعداد ۴۵۲ نفر نقص اطلاعات داشتند و امکان بررسی آنها مهیا نشد.

سخنگوی کمپین مجلس نو گفت: سپس ۷۰۷ نفر شرایط شرکت در مرحله بعد را به دست آوردند و از آن‌ها رزومه و برنامه‌هایشان گرفته شد و بعد از بررسی سوابق، مدارک تحصیلی و توانایی‌های آن‌ها با یک نگاه اولیه، ۲۷۵ نفر شرایط اولیه را داشتند که در همایش کمپین مجلس نو دعوت شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۲۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند که در همایش شرکت کنند و در این همایش با تک تک افراد مصاحبه صورت گرفته و در مراحل بعدی از بین آن‌ها پالایش‌ صورت می گیرد و افرادی که محتمل است می‌توانند نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند به حوزه‌های انتخابیه معرفی می شوند.

** انقلابی بودن، کارآمدی و تخصص مبنای اصلی انتخاب نامزدها

سخنگوی کمپین مجلس نو، گفت: نکته مهم و روال همیشگی در این ماجرا این بود که جریان‌های سیاسی فقط اطرافیان، نزدیکان و آشنایانی که می شناختند را وارد چرخه و فرایندهای انتخاباتی می‌کردند، اما در مسیری که اکنون طی شده بدون اینکه افراد را بشناسیم کاملاً آزاد به فرآیندی رسیدیم که پیش‌بینی می‌شود خروجی این پالایش درنهایت به دست آید و درنتیجه در کمپین مجلس نو تعداد جدیدی از افراد که در دایره بسته چرخه قدرت نیستند امکان حضور در این فرایند را بدون نگاه سیاسی پیدا می‌کنند.

وی در پایان با بیان‌ این‌که تخصص و کارآمدی موضوع اصلی انتخاب نامزدهاست، تاکید کرد: البته این افراد با نگاهی انتخاب می‌شوند که شاخصه های انقلابی بودن و توانایی لازم و کارآمدی را داشته باشند، حال اینکه از درون طیف جریان انقلابی به کدام یک وصل باشند موضوعیت ندارد و به هیچ‌وجه مبنای بحث نیست. انقلابی بودن، کارآمدی و تخصص موضوع اصلی است.