دولت بابت اشتباهاتش از مردم عذرخواهی کند

 جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان انقلابی طی بیانیه‌ای به‌مناسبت روز دانشجو تاکید کردند: از دولت محترم خواستاریم در فرصت باقیمانده‌ خدمت خود، ضمن عذرخواهی از مردم جهت اشتباهات خود، برای جبران مافات، به وعده عدم تأثیر گرانی بنزین بر سایر کالاها پایبند بوده، تأثیرات مختلف آن را چاره کند و به منظور کاستن اثر آن بر وضع معیشتی مردم، بر مدیریت قیمت‌ها همت گمارد.

اخبار سیاسی- ‌متن این بیانیه به شرح زیر است:

« دانشجو موذن جامعه است؛ اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود…

شهید آیت‌الله دکتر بهشتی

شانزدهم آذرماه در تقویمِ تاریخِ معاصرِ کشورِ ما، یادآور خروشِ دانشجو علیه استکبار است. درست در زمانی که آمریکای جنایت‌پیشه، پس از کودتای ننگین بیست و هشت مرداد، رویای استیلا بر ایران را در سر می‌پروراند، این دانشجویِ مؤمنِ انقلابی بود که خط‌‌شکنِ میدانِ تبیین و مطالبه‌گری شد و برفراز مناره‌های جامعه‌ آن روز، موذن بیداری و آگاهی گردید. خونِ پاکِ سه شهیدِ دانشگاهِ تهران، سندِ روشنی ‌است بر این مدعا، که همچون آذرخشی بر تارکِ تاریخِ آن روز درخشید.

دانشجوی امروز در گامِ‌دوم انقلاب، با هدف ساختن ایران بزرگ و اسلامی، برای مردم غیور و با شرفِ خود، مردمی که روزگاریست زخمِ بی‌تدبیری‌ها بر چهره‌ با صلابتشان پیداست، قدم‌های استوار خود را در مسیر روشنِ تمدن‌سازی اسلامی، با انگیزه‌تر از قبل برخواهد داشت.

حال، در شرایطی سالروز شانزده آذر ۱۳۹۸ را گرامی می‌داریم که حوادث ناگواری  پس از اجرای نامناسب بخشی از قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان ماه، کام مردم را تلخ کرده است. تصمیم سران قوا، با اجرای نادرست و غیرمدبرانه و همچنین عدمِ اتخاذِ تدابیر اجتماعی، امنیتی و اقتصادیِ لازم از سوی دولت، موجب ورود خسارت‌های سهمگین مادی و معنوی به مردم و حیثیت نظام شد و خانواده‌هایی را داغدار و عزادار کرد.

از طرفی، فرافکنی دولت و شخص رئیس جمهور محترم، برای نپذیرفتن مسئولیت این تصمیمات خسارت‌بار، غیر قابل توجیه است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه برخی از سیاسیون و چهره ها با نقاب دلسوزی برای ایران، با حمایت از آشوب‌طلبان و حمله به نیروهای خدومِ حافظ نظم و امنیت، برخورد آنان با اغتشاش‌گران را، برخورد با مردم عادی قلمداد کردند و همچون فتنه هشتاد و هشت، چهره‌ سیاه خود را برای مردم نمایان ساختند.

در کنار این تلخ‌کامی‌ها، ملت نجیب و بصیر ایران با وجود گله‌مندی از وضع موجود، بار دیگر و به‌هنگام در شهرهای مختلف به پا خواستند و با برپایی راهپیمایی، ضمن محکوم کردن اغتشاشات و خسارات وارده به اموال عمومی، از دخالت سایر کشورها در مسائل و امور داخلی کشور، که در حادثه اخیر تمام توان و سرمایه خود و کشورهای تأمین‌کننده مالی‌شان را به کار بستند تا این اعتراضات را تبدیل به چالشی برای نظام کنند، بیزاری جستند؛ تا بار دیگر آرزوی چندین ساله آنان را نقش بر آب شود.

با نگاهی به حوادث منطقه و نقشه شوم استکبار برای محور مقاومت، در خواهیم یافت که بحمدالله با درایت رهبر معظم انقلاب در التزام به قانون در هر شرایطی، «فتنه‌ای عمیق، گسترده و بسیار خطرناک» در نطفه خنثی شد. ایشان بر اساس مشی امام خمینی(رحمةالله‌علیه)، مبنی بر «حمایت از دولت‌های مستقر بر اساس اصل مردم سالاری دینی»، «تلاش برای حفظ اصل نظام» و «التزام به قانون» این درس را به همگان یادآور شدند که التزام به این سه اصل، بر همگان، مخصوصا صاحبان مناصب سیاسی الزامی است؛ اگر چه بر خلاف میل باطنی آنها باشد. اما این، حاشیه امنی برای بی‌کفایتی و بی‌تدبیریِ کسانی که امروز مردم را به ستوه آورده‌اند، نخواهد بود.

ما جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب، به رفتار و گفتار خائنان، جاهلان و نفوذی‌های دشمنان قسم خورده این انقلاب اعتماد نمی‌کنیم و در پرتو چنین واقعیتی، در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، قاطعانه بیان می‌کنیم:

اولاً، برخی کمبودها و مشکلات کشور عزیزمان ایران، با ذات انقلاب اسلامی، بی ارتباط بوده و نتیجه تغافل از «تفکر انقلابی و جهادی» و عدم سریان آنها در برخی از کارگزاران نظام است. بازخوانی کارنامه پربرکت چهل ساله انقلاب، ما را به این مهم رهنمون می‌کند که پیشرفت، ثمره درخت طیبه تفکر جهادی و انقلابی است و از سوی دیگر توقف و بعضا ارتجاع که قهرا رکود، تورم، بیکاری و اقتصاد شرطی، فرهنگِ  وارداتی و دیپلماسی التماسی را به دنبال دارد، میوه ی شجره ی خبیثه ی لیبرالیسم و التقاط است که شهید مطهری(ره) آن را بزرگترین خطر برای آینده ی انقلاب اسلامی میداند. ما ریشه ی مشکلات کنونی و برخی تدابیر ناپخته ی دولتمردان را، تعلل در عملکردن به سیاستهای راهگشای اقتصاد مقاومتی میدانیم که نتیجه ی تکثیر ویروس خطرناک لیبرالیسم، غربگرایی و بالتبع اختلال در دستگاه محاسباتی برخی مسئولان است.

ثانیاً، تغییر سبک زندگی برخی کارگزاران، دوری از پاکدستی و استفاده از رانتهای دولتی و تجدید نظرطلبی بعضی از همراهان نخستین انقلاب و نفوذ دشمن در میان آنها، موجب پایه ریزی سیاستهای سرمایه داری در جامعه شده است. این موارد نباید موجب تنزّل قدرت نظام جمهوری اسلامی گردد؛ بلکه شایسته است تکیه بر ظرفیتهای انسانی فراوان کشور، به خصوص جوانان انقلابی، که در برخی برهه ها، مغفول یا کم استفاده مانده است، باعث شکوفایی اقتصادی و افزایش ثروت ملی شود. هنر انقلاب اسلامی، استخراج همین ظرفیتهای مغفول و تربیت جوانان مومن انقلابی است که به تعبیر امام راحل و عظیم الشأن ،«فتح الفتوحِ» انقلاب است.

ما فراموش نمی کنیم که سال ها قبل در اوایل دهه هفتاد نیز دولت سازندگی با همین نسخه های اقتصادی و فکری، کشور را با آشوب و بحران مواجه کرد و امروز نیز دولت به ظاهر تدبیر و امید نیز همان راه را می رود و به آن افتخار نیز می کند و همان نتایج تاسف بار را به دست خواهد آورد. دولت کنونی از تجربه تلخ دولت سازندگی درس عبرت نگرفت اما تاریخ ثابت خواهد کرد که تفکرات این چنینی در ایران اسلامی باقی نخواهد ماند و شرایط تغییر می کند.

ثالثا؛ برخلاف آنچه برخی تصور می‌کنند، راه اعتراضات مردمی هرگز بسته نیست؛ انتخابات مهم مجلس یازدهم پیش روی ماست؛ و چه بسا انتخابهایی که زمینه ی بروز اعتراضات را با عملکرد مطلوب خود، از بین میبرد یا به حداقل ممکن میرساند. ما جوانان این مرز و بوم در گام دوم انقلاب، معتقدیم که با شانه زیر بار مسئولیت دادن و پرهیز از تنبلی و استفاده ی حداکثری از لحظاتِ نابِ جوانی توأم با تهذیبِ اخلاقی و علمی، با استمداد از خداوند قادر و یاری ملت، قادریم، حلقه های میانیِ حاکمیت و ملت را شکل داده و زمینه را برای روی کار آوردن دولت جوان و حزب اللهی فراهم سازیم.

نکته مهم دیگر اینکه، همان‌طور که در تمام دنیا هیچ کاندیدایی بدون شرایط لازم، به خصوص التزام بی‌شائبه به قانون اساسی، وارد جریان انتخابات نمی‌شود، از شورای محترم نگهبان که همواره پاسدارِ حریمِ قانون اساسی و شرع مقدس بوده، می‌خواهیم در تائید صلاحیت‌ها به مُرّ قانون توجه نموده، به گفته امام خمینی(رحمةالله‌علیه) خدا را در نظر گرفته و با تائید صلاحیت افراد واجد شرایط، از تجربیات ارزشمند گذشته توشه برگیرند. ان‌شاءالله ملت با بصیرت و غیور ایران بار دیگر با برگزاری انتخاباتی باشکوه و انتخابی درست، شکوفایی بیشتر انقلاب اسلامی و نیل به آرمان‌های آن را رقم خواهد زد.

در پایان از دولت محترم خواستاریم در فرصت باقیمانده‌ خدمت خود، ضمن عذرخواهی از مردم جهت اشتباهات خود، برای جبران مافات، به وعده عدم تأثیر گرانی بنزین بر سایر کالاها پایبند بوده، تأثیرات مختلف آن را چاره کند و به منظور کاستن اثر آن بر وضع معیشتی مردم، بر مدیریت قیمت‌ها همت گمارد.

‌و لینصرنّ اللَّه من ینصره

و السلام علیکم و رحمة الله

جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان انقلابی دانشگاه های کشور

15 آذرماه 1398

امضا کنندگان:

1-  مصطفی غفوری، دانشجوی دکتری فقه وحقوق دانشگاه تهران 

2- مرضیه رضایی، ارشد مطالعات زنان، دانشگاه الزهرا س

3- یونس سبزی کریم‌آبادی، دانشجوی دکتری مدرسی انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

4- بهاره سادات فاطری رضوانی، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث، دانشگاه قرآن و حدیث

5- مهلا ذوالفقاری کیان، ارشد فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی، دانشگاه مذاهب اسلامی.، 

6-  فاطمه صابری, ارشد فلسفه اخلاق, دانشگاه قم

7-  فاطمه پورحسن درزی، دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی(گرایش انقلاب اسلامی)، دانشگاه تهران

8-  طیبه قائمی بافقی. دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی(گرایش اخلاق اسلامی)، دانشگاه معارف اسلامی قم

9-  فاطمه احیا، ارشد فلسفه و کلام اسلامی، دانشگاه قم

10-  ثریا کمالی، ارشد مدرسی معارف اسلامی( گرایش انقلاب اسلامی)، دانشگاه معارف

11-  ملیحه پورشیخ، دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی(گرایش انقلاب اسلامی) دانشگاه تهران

12- صغری رحیمی مجد، دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی(گرایش اخلاق اسلامی)، دانشگاه معارف

13- سیده وحیده موسوی،کارشناسی ارشد حقوق بین الملل،دانشگاه مفید قم

14- زینب ثمنی، دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی، دانشگاه تهران

15-  فاطمه جوکار، دانشجوی دکتری، مدرسی معارف اسلامی(گرایش منابع)، دانشگاه تهران

16-  الهام فتحی پناه زارع، ارشد مدرسی معارف اسلامی(گرایش انقلاب اسلامی)، دانشگاه معارف اسلامی قم

17-  طاهره عبدی، ارشد مدرسی معارف اسلامی( گرایش انقلابی اسلامی)، دانشگاه معارف اسلامی قم

18-  راضیه حسینی نژاد، ارشد مدرسی معارف اسلامی(گرایش انقلاب اسلامی)، دانشگاه معارف اسلامی قم

19- سها کارساز، کارشناس ارشد حقوق خانواده، دانشگاه امام صادق علیه السلام

20- فاطمه رحیمی، دکترای شیمی معدنی دانشگاه لرستان

21-  محدثه میرزاپور رضایی، دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی( گرایش تاریخ)، دانشگاه معارف اسلامی قم

22- فاطمه احمدی، ارشد مدرسی معارف اسلامی( گرایش انقلاب اسلامی)، دانشگاه معارف اسلامی، قم

23-  فاطمه عبدالهی ارشد روانشناسی اسلامی دانشگاه علم و حدیث

24-  عطیه برزگر لیسانس حقوق دانشگاه گرمسار

25-  زهرا رحیمی ارشد عمران زلزله پژوهشکده مسکن

26- راضیه سادات میرامینی ارشد تاریخ تشیع پیام نور

27-  الهام رحمانی ارشد فقه دانشگاه مذاهب

28-  نفیسه سادات میرامینی ارشد علوم قرآن دانشگاه مذاهب

29-  مریم سعادتی ارشد روانشناسی آزاد رودهن

30-  مریم رحیمی دکتری مطالعات زنان تربیت مدرس

31- سعید امامی نسب دکتری فلسفه دانشگاه شهید مطهری

۳2- صادق سلمانی، دانشجوی دکتری اقتصاد اسلامی، دانشگاه قم

33-  سید محسن نبوی لاریمی، دکترای اقتصاد دانشگاه مازندران

۳4- زهرا نهاوندی، دانشجوی دکتری فقه و حقوق، دانشگاه عدالت

35-  لیلا حسن نیا رمی، ارشد علوم سیاسی، دانشگاه مازندران

36- میلاد کیایی، دانشجوی دکتری مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران

37- .زهره راد ٬دانشجوی دکتری فلسفه٬دانشگاه آزاد اصفهان.

38- .سمیه راد٬دانشجوی دکتری هوش مصنوعی٬دانشگاه اصفهان.

39 -صادق مردانی .ارشد اقتصاد . فارغ‌التحصیل علامه طباطبایی

40-  یحیی  ابوترابی،ارشد شیمی آلی پیام نور ساری

41-  الهه سفیدگر، دانشجوی کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی( گرایش مبانی نظری)، دانشگاه تهران

42- . فاطره سعادت نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی( گرایش منابع)، دانشگاه مازندران

43- مجتبی زمردکار کارشناسی ارشد معارف قرآن دانشگاه مفید قم

۴4. ناصر دهقانیان، دکتری مهندسی عمران آب ، دکتری شهید بهشتی

۴5. زهرا میرزائی ، دانشجوی دکتری حقوق زن در اسلام ، دانشگاه ادیان و مذاهب قم

۴6. صدیقه امامی ، کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور

۴7. مهدیه لشگریان، دانشجوی ارشد مطالعات زنان ، دانشگاه خوارزمی

۴8. زهره کردی، ارشد مطالعات زنان، دانشگاه خوارزمی

49 . زهرا شکراللهی، دانشجوی دکتری جنسیت، دانشگاه ادیان و مذاهب

50. صدیقه پروان، دانشجوی دکتری تفسیر تطبیقی دانشگاه علوم و معارف قرآن قم

51. سمانه پروان، دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه قرآن و حدیث قم

۵2_ زهرا نجفی منش،ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی

۵3. مجید غلامی، دانشجوی ارشد تفسیر و علوم قرآن، مرکز علوم وحیانی اسراء قم

۵4_ علیرضا کرم بخش،دانشجوی تخصص جراحی گوش و گردن و بینی

۵5  فاطمه رضوی راد ،ارشد مطالعات زنان، دانشگاه خوارزمی

۵6 زینب جنیدی مقدم دانشجوی دکتری فقه و حقوق/دانشگاه مذاهب اسلامی

۵7_ محمدمهدی کمال؛ دانشجوی دکتری اقتصاد/ دانشگاه اصفهان

۵8-احمد حق جو؛دانشجوی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت/دانشگاه علامه طباطبایی

59 - امیر کشتگر؛ دانشجوی دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران

۶0_ منیره افشین پور ،دانشجو دکتری فقه حقوق ، پژوهشکده امام خمینی ره

۶1- سیامک طهماسبی، دکترای مدیریت صنعتی، دانشگاه مالک اشتر

۶2.ضحی انصاریان کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی تهران مرکز

٦3. فرهاد فروزش فرد کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی. دانشگاه هنر

٦4. مسیح یارمحمدی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری، دانشگاه آزاد تهران مرکز

65.مرجان توکلی.کارشناسی ارشد حقوق خانواده.دانشگاه امام صادق (ع)

۶6_ فاطمه شجاعی ، دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات زنان، دانشگاه علامه طباطبایی

٦7.سید یحیی ابراهیمی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی، دانشگاه صدا و سیما

٦8.سید زکریا محمودی رجا دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

69. صالحه طوقانی پور. کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا

۷0. فاطمه صحرایی، کارشناس ارشد فیزیک، دانشگاه آزاد کرج

۷1. سمانه کمالی دانش آموخته کارشناسی مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

۷2. نداسرخه، کارشناس ارشد علوم نهج البلاغه دانشگاه پیام نور

۷3. فاطمه میرزایی مهندسی صنایع دانشگاه خواجه نصیر، طلبه سطح ۲جامعه الزهرا

۷4. سمیه وظیفه خواه، مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر، ارشدمدیریت رسانه دانشگاه تهران

۷5. فاطمه عیدی مراد، مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر

۷6. ملیحه سادات خادمی، فیزیک دانشگاه خواجه نصیر

۷7. امیرمسعود حبیبیان، دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی

۷8. فاطمه سادات میر شفیعیان ، دانشجوی مقطع کاردانی، دانشکده خبر خبرگزاری فارس

79. احسان شریف احمدیان، دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه جامع امام حسین(ع)

80. معین غلامعلی پور. دانشجوی دکتری فقه و حقوق دانشگاه تهران

81. فاطمه کمالی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث (پردیس فارابی دانشگاه تهران)

۸2. علی تقی نژاد، دانشجوی دکترای حقوق عمومی دانشگاه آزاد قم

۸3. فاطمه محمدی. دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه قم

۸4. مهدی کشتکاران کارشناسی ارشد رشته فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی

۸5. شهاب اقبال دانشجوی دکترای حقوق عمومی دانشگاه آزاد تهران

۸6. هاجر نعمت الهی، پژوهشگر فوق دکتری فیزیک هسته ای، دانشگاه تهران

۸7. سعیده سمیعی ،کارشناسی ارشد ،علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی

88- سیده منصوره موسوی ، کارشناسی پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی زنجان

89-. سید سعید موسوی، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه ساوه

90-. فاطمه امیدی, دانشجوی ارشد مطالعات زنان, دانشگاه الزهرا (س)

91. مریم جعفری، دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

۹2. راضیه رضایی، کارشناس تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی

۹3. سعیده سمیعی ،کارشناسی ارشد ،علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی

۹4 . زهرا عبدالعلیان، کارشناس ارشد آمار ، علوم پزشکی اراک

۹5. امین سبزی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی قم

۹6. فاطمه فرحزادی  دانشجوی دکتری فقه و حقوق دانشگاه آزاد تهران

٩7. محمد معصومی، فارغ التحصیل کارشناسی عمران، دانشگاه زنجان

٩8.  سعید بیانی، فارغ التحصیل کارشناسی کشتی سازی، دانشگاه خرمشهر

99. سینا خطیبی، فارغ التحصیل کارشناسی معدن گرایش اکتشاف، دانشگاه آزاد تهران جنوب

100- سید محمد مهدی دزفولی، ارشد فلسفه علم، دانشجوی دکتری فلسفه، دانشگاه خوارزمی تهران

۱۰۱.زهرا عباسی‌پور، کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی(گرایش اخلاق اسلامی)، دانشگاه معارف اسلامی قم

۱۰۲.محمدحسن مهدی‌پور، دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی.گرایش اخلاق اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی

۱۰۳.مهشید بهمنی، کارشناسی رشته علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان

104. سید حمید موسوی، کارشناسی ارشد ادبیات دانشگاه آزاد زنجان 

105. فاطمه منصوری فرد، دانشجوی کارشناسی علوم قرآنی، دانشگاه خوارزمی

106.امین رسولی ،دانشجوی کارشناسی حقوق ، دانشگاه آزاد اسلامشهر

107. محمدمهدی جعفری، دانشجوی مهندسی برق ، دانشگاه ملی زنجان

108.امیر محمدی، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی، دانشگاه قم

109. سیده زهرا موسوی، کارشناسی فقه و حقوق، دانشگاه پیام نور خدابنده

۱۱۰ . کمال کشاورز زمانیان، دانشجوی ارشد مدرسی معارف اسلامی،(گرایش انقلاب اسلامی)، دانشگاه معارف اسلامی قم

۱۱۱. اسحق حیدری، دانشجوی ارشد مشاوره خانواده، موسسه آموزش عالی خزر، محمود آباد

۱۱۲. مریم بلبلیان، دانشجوی کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه غیرانتفاعی طلوع مهر

۱۱۳.سحر علی اکبری، ارشد جامعه شناسی، دانشگاه آزاد

۱۱۴.محمد سجاد احیا، ارشد روابط بین الملل

۱۱۵.کوثر احیا، دانشجوی بیو تکنولوژی، دانشگاه قم

۱۱۶. محمد کسمائی. دکتری قرآن و حدیث دانشگاه معارف قرآن کریم قم

۱۱۷. فاطمه کسمائی. کارشناسی تربیت مربی قرآن. دانشگاه اجتهاد قم

۱۱۸. علیرضا کسمائی. کارشناسی نرم افزار دانشگاه قم

119. مهدیه شعبانیکارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی(رادیولوژی) دانشگاه علوم پزشکی مازندران_ساری

120. مهدی اسلام زاده، رشته‌ی کامپیوتر، پیام نور گیلان رشت

121. علی سلامت، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی معدن استخراج، دانشگاه آزاد تهران جنوب

122. نازنین فاطمه سلامت، فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری، دانشگاه آزاد تهران جنوب