به‌جای کلید قلابی آقای روحانی به‌دنبال کلید واقعی باشید

محمّدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز(شنبه ۱۶ آذر) در ویژه برنامه "دوباره لبخند" که به‌مناسبت روز دانشجو و از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، پس از تبریک روز دانشجو به دانشجویان و دانش‌پژوهان، آنان را قلب همیشه تپنده این سرزمین برای معنی بخشی و حرکت نامید و گفت: شمایید که عجین شده با آزادی و استقلال و تلاش و پیشرفت برای تحقق حق‌طلبانه عدالتید. این روزها که در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کنم و با مخاطبان مختلف گفتگو می‌کنم، وقتی که خسته و کسل از مشکلات و ناکارآمدی‌ها می‌شوم، با دیدن دانشجویان و حضور در کلاس درس،‌ نشاط و انگیزه می‌گیرم. با همه مشکلاتی که با آنها روبرو هستید، هنوز امید ما به شماست.

اخبار سیاسی- شهردار اسبق تهران در ادامه با برشمردن سه ویژگی «عدالت‌خواهی»، «استکبارستیزی» و «کار و تلاش» برای دانشجویان و جنبش دانشجویی، افزود: «استکبارستیزی یعنی ایمان به سنتهای الهی و وعده الهی، یعنی نفی دخالت بیگانه، یعنی توانمند بودن، باور به ما می‌توانیم و تکیه به مردم وتوان داخلی. مردم با هر سلیقه و گرایشی، با هر دین و مذهبی، با هر نژاد و قومیتی بر سر استقلال کشور و عزت مردم در مقابل با زورگویی هم‌نظر هستند و اختلافی ندارند. همه می‌گویند باید مستقل بمانیم. اما مشکل اینجاست که مستقل ماندن نیازمند توانمندی و اتکا به ظرفیتهای داخلی است. مشکل اینجاست که برای حل مسائل داخلی،‌ مسیر خارجی را دنبال می‌کنند.

وقتی با مردم نیستید از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می‌کنید و تصمیم غلط می‌گیرید

قالیباف در ادامه به حوادث اخیر پس از گران شدن قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: نگاه کنید به همین ماجرای بنزین. وقتی با مردم و بین مردم نیستید، ناگزیر از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می‌کنید، تصمیم غیر کارشناسی می‌گیرید. بعد هم اجرای غلط انجام می‌دهیدو تازه بعدش هم که با عواقب تصمیم غلط خودتان روبرو می‌شوید فشار می‌آورید برای مذاکره،‌ آن هم پس از خلف وعده و زیر میز زدن آنها.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی عدالتخواهی جنبش دانشجویی افزود: عدالت دو چهره دارد. عدالت در توزیع فقر و عدالت در توزیع فرصتها و ثروتها. قدرتهای خارجی هیچ مشکلی با توزیع فقر ندارند. اما مسیر درست عدالت‌، عدالت در توزیع فرصتها و ایجاد توانمندی در افراد است. استکبارستیزی و عدالت در گرو کار و تلاش است. به قول معروف، پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود.

روحانی کشور را متوقف کرده است

وی ادامه داد: این اصل حرف ما با آقای روحانی است. این که ایشان کشور را متوقف کرده است. این همه ظرفیت و توان داخلی را رها کرده و چشم امیدش به مذاکره است. این یعنی تمنای از بیگانه، این یعنی توزیع فقر که منجر به فساد و تبعیض می‌شود. این یعنی حکومت ۴ درصدی ها بر مردم و تعطیل کردن کارخانه‌ها. این یعنی دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفارش شده‌ها و ورشکست کردن تولیدکنندگان و صادرکنندگان و بیشتر شدن واردات لوازم آرایشی و خودورهای لوکس کذایی و دلالی  و قاچاق. یعنی روزانه هزار میلیارد تومانا به نقدینگی کشور اضافه کردن. یعنی از بین بردن آینده شما.

قالیباف با اشاره به موضوع مبارزه با فساد گفت: در حقیقت مشکل امروز ما نه فقر و بی عدالتی که دولتی است که تولید فقر و بی‌عدالتی می‌کند. با فساد باید مبارزه کرد و قوه قضاییه این کار را شروع کرده است و باید با قدرت به آن ادامه بدهد ولی باید بدانیم که ریشه اصلی فساد، ضعف و ناکارآمدی در شیوه اداره کشور است که ماحصل تفکر غرب‌گراست.

چرا اخذ برخی مجوزها در اختیار یک گروه خاص است؟ 

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به وجود چند خزانه در کشور عنوان کرد: «چرا در کشور یک خزانه وجود ندارد؟ چرا اخذ برخی مجوزها در اختیار یک گروه خاص است؟ در همین جریان بنزین اگر مردم می‌دانستند که مسئولان با آنها صادق هستند مطمئن باشید که چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد. مردم در جربان قرار نگرفتند. رئیس جمهور می‌گوید من از مردم دیرتر متوجه شدم، آن هم با پوزخند. بدترین شیوه اجرا را انتخاب کردند. چند روز قبلش هم صراحتا گفتند بنزین گران نمی‌شود.

شهردار اسبق تهران با اشاره به ناکارآمدی در نظام اداری و اجرایی کشور، اضافه کرد: اگر نتوانید یک تصمیم را خوب اجرا کنید، فرقی نمی‌کند که در روز یک تصمیم‌ بگیرید یا در سال یک تصمیم.

قالیباف در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی سوم دانشجویان که تلاش و پیشرفت است، عنوان کرد: این همان عنصری که ما امروز به آن نیازمند هستیم. ما امروز نیازمند کار هستیم. ما امروز نیازمند مدیریت هستیم. کلید واقعی حل مشکلات کشور دست شماست که همان روحیه کار و تلاش است،‌ نه کلید قلابی آقای روحانی. ما نیازمند تسهیل‌گری در فضای کسب و کار و استفاده از فناوری‌‌های نوین هستیم. ما باید کسب و کار جدید داشته باشیم. در دنیا بیش از ۵۰ هزار شغل شناسایی شده اند اما ما در ایران بیش از ۱۲ هزار شغل نداریم.

قالیباف در بخش پایانی سخنانش ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، آینده را روشن و امیدآفرین دانست اما شرط آن را چنین بیان کرد: بدانید که آینده روشن و امیدآفرین است به شرط آن که بتوانیم این تفکر غرب‌گرا و لیبرالیستی و خسته و بسته و نشسته را از اداره کشور دور کنیم تا بی‌تدبیری و ناامیدی را پایان بدهیم و تلاش و کار و امید را به همت جوانان عزیز برای ملت به ارمغان آوریم.