پارسایی: احزاب باید پاسخگوی عملکردشان باشند

 بهرام پارسایی با اشاره به موضوع تحزب در کشورمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ، گفت: احزاب باید به وظایف خود طبق قانون اساسی و قانون احزاب عمل کند و کارکردهای احزاب باید واضح و شفاف باشد.

اخبار سیاسی- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: احزاب در کشورهای توسعه یافته شاید از لحاظ کمی کمتر هستند؛ ولی از نظر کیفی خیلی موفق بوده و به واسطه عملکرد و پاسخگویی به عملکردشان هم اعتماد بیشتری در جامعه دارند و هم رقابت آنها، رقابت بسیار شفاف تری است.

وی با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ تحزب و حزب گرایی در کشور ادامه داد: در کشور ما به علت اینکه خیلی فرهنگ حزب گرایی نهادینه نشده است؛ تقریباً شخص محور هستیم تا حزب محور و در انتخابات به صورت حزبی عمل نمی کنیم. در کشور احزاب زیادی داریم اما پاسخگو نیستند.

 عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر موضوع شایسته سالاری در انتخابات، تاکید کرد: معمولا افراد در انتخابات ذیل یک جریان رای می‌ آورند و وقتی انتخابات تمام می‌شود،دیگر هیچ حزبی پاسخگوی رفتار آنها نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به جریانات سیاسی فعال در کشور ادامه داد: در حال حاضر اصلاح طلبی و اصولگرایی 2 جریان مهم سیاسی در کشورند و همچنان احزاب نقش کمرنگ تری در انتخابات دارند.