مجلس اجازه افزایش نرخ بنزین را به دولت داده بود

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 17 آذر) و در جریان بررسی بخش‌هایی از لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، موضوع افزایش قیمت بنزین را نیز مطرح کردند و ضمن ارائه پیشنهادات افزایش عوارض نوسازی، انتقاداتی به این اقدام دولت وارد کردند.

اخبار سیاسی- همچنین، محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: مردم ما بسیار نجیب هستند و بلافاصله بعد از پیام رهبر معظم انقلاب، صف اعتراضات خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند، نباید افزایش نرخ بنزین تا میزان بروز اعتراضات باشد و مانند گفتار آن وزیر که به زودی استیضاح خواهد شد، افزایش نرخ آن تا سطح تحمل مردم ارتقاء پیدا کند.

 وی گفت: نباید خاطره بدی در اذهان مردم در سال آخر فعالیت مجلس دهم باقی بگذاریم، این در حالی است که مردم مجلس را عامل گرانی‌های اخیر می‌دانند در حالی که ما اصلا از این موضوع خبر نداشتیم.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس نیز به افزایش 300 درصدی نرخ بنزین اشاره کرد و گفت: اگر مجلس براساس وظیفه نظارتی خود و طبق قانون برنامه ششم توسعه اجازه افزایش مبلغی را به بنزین و قوه‌مجریه داده بود، گرانی‌های اخیر را شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز مردم مجبور شده‌اند که افزایش 300 درصدی نرخ بنزین را تحمل کنند.

همچنین، حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس نیز درباره افزایش نرخ بنزین، تصریح کرد: ما اگر اجازه داده بودیم که هرساله بین 10 تا 15 درصد به قیمت بنزین افزوده شود، شاهد آن نبودیم که به یک باره افزایش 300 درصدی نرخ بنزین را تحمل کنیم.

وی گفت: من از 50 نفری که درباره دریافت یارانه معیشتی سؤال کردم، فقط 10 نفر از آنان این یارانه را گرفته بودند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس اجازه افزایش نرخ بنزین را در سال‌های قبل به دولت داده بود، اما متأسفانه قوه‌مجریه این قانون را اجرا نکرده است.