بهانه‌‌های مکرر اروپا نشان از ضعف در برابر آمریکاست

 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی ایران ، گفت: همانطور که روسیه هم در اجلاس شورای امنیت با صراحت اعلام کرد ادعای اروپایی‌ها مبنی بر اینکه در قطعنامه شورای امنیت به مسئله موشکی ایران اشاره شده کاملاً کذب و دروغ است.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هیچ اشاره‌ای به سلاح‌‌های موشکی ایران نشده و تنها موشک‌هایی که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای باشند منع شده است و موشک‌هایی که جنبه دفاعی برای ایران دارد مشمول چنین قطعنامه‌ای نمی‌شوند.

ترقی افزود: بهانه‌جویی‌های مکرر اروپا بیش از هرچیز نشان از ضعف آنها در برابر آمریکا و عدم توانایی برای انجام یک حرکت مستقل از کاخ سفید دارد؛ بنابراین معتقدم که بین آمریکایی که در سال گذشته برجام را نقض کرد و اروپایی که مدام فرصت‌سوزی می‌کند تفاوتی وجود ندارد، زیرا اتحادیه اروپا نیز تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و طی این مدت فقط خواست، ایران را معطل کند و صرفاً جمهوری اسلامی ایران باشد که به صورت یک‌جانبه به تعهدات برجامی خود پایبند می‌ماند.

 فعال اصولگرا بیان کرد: معتقدم که اظهارت هر روزه اروپا نظیر مکانیزم ماشه و بهانه‌تراشی‌هایش درباره صنعت موشکی کشورمان ناشی از این است که آنها بنا دارند زیر تعهدات خود بزنند و با مکانیزم ماشه ایران را بترسانند و وادار کنند که همچنان به صورت یکطرفه به تعهدات برجامی خود پایبند بماند.

عضور شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره واکنش مناسب ایران هم گفت: ایران باید به فکر ادامه گام‌های کاهش تعهدات برجامی خود در برجام باشد و به صراحت اعلام کند که برجام مرده و متاسفانه این توافق‌نامه پیش از این توسط آمریکا پاره شده است و الآن توسط اروپا هم در حال پاره شدن است؛ بنابراین دنیا باید بداند که هر توافقی با آمریکا و اروپا غیرعملیاتی خواهد ماند و اروپا و غرب هرگز پایبند به تعهدات خود در هیچ تعهدی نیستند.

گفتنی است؛ فرانسه، انگلیس و آلمان با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند برخی مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و گوترش باید در گزارش بعدی خود درباره ایران، این موضوع را اعلام کند.