ملت عراق مانند مردم ایران صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند

 سید قاسم جاسمی با اشاره به بیانیه اخیر  آیت الله سیستانی  مرجعیت عراق که بر جداسازی صف معترضان از آشوبگرانی که باعث شهادت شهروندان عراقی شد تأکید داشت، گفت: دشمنان ایران و عراق از جمله عربستان، امارات و متحدان منطقه ای با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی با خصومت شدیدی به دنبال این هستند که کشورهایی که حتی دارای حداقل شیعیان هستند، را آبستن حوادث کرده و دچار بحران امنیت داخلی کنند.

دشمنان منطقه به دنبال تسری دادن درگیری‌ها از کشوری به کشور دیگر هستند

اخبار سیاسی- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: خوشبختانه دشمنان منطقه تا کنون موفق نشده اند علیرغم آتش افروزی ها و حمایت از آشوب‌گران ، دامنه درگیری ها را آنچنان که می خواهند گسترس دهند اما با این حال تلاش دارند تا درگیری ها را از کشوری به کشور دیگر در منطقه تسری دهند.

 وی در ادامه با بیان اینکه مردم هوشیار عراق طبق گفته مرجعیت این کشور صف خود را از آشوبگران جدا می کنند، اظهار داشت: اخیرا مشابه درگیری های عراق را در موضوع بنزین در ایران شاهد بودیم که اعتراض مردم نیز به حق بود اما حضور اغتشاشگران و آشوبگران باعث شد ملت ایران هرچه سریع تر صف خود را از آنها جدا کنند.

دولتمردان عراق، فرصت سوءاستفاده به دشمن ندهند

جاسمی ادامه داد: اکنون که مرجعیت عراق نیز از ملت خود خواسته که صف خود را از آشوبگران جدا کنند، آنها نیز باید مانع استمرار خشونت و تخریب اموال عمومی و تعرض به جان و مال سایر شهروندان عراقی شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان وجود مرجعیت در ایران و کشورهای منطقه که در بزنگاه ها پیام می‌دهند و مردم را هدایت می کنند را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: دشمنان عراق، می خواهند این کشور به زمان دیکتاتوری خود بازگشته و نشان دهند دولت عراق ناتوان است که در این برهه لازم است دولتمردان عراق با تبعیت از مرجعیت این کشور، فرصت سوءاستفاده به دشمنان را ندهند.