پهپادهای نیروی دریایی ارتش می‌توانند تا عمق آب‌ را ببینند

 امیر سرتیپ خلبان «سیاوش مشیری» با اشاره به رونمایی از پهپادهای جدید نیروی دریایی ارتش گفت: در نیروی هوایی به هر گونه هواگردی «آقا بالا سر» می‌گویند بدین معنا که هوای بقیه نیروهای زمینی و سطحی را دارد.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه استفاده روزافزون نیروی دریایی ارتش از پهپادها را باید به فال نیک گرفت، عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی راهبردی است و این راهبردی بودن بدین معناست که نیروی دریایی ما باید آب‌های آزاد و اقیانوس‌های مختلف را طی کند.

مشاور عالی فرمانده نهاجا ادامه داد: پهپاد قائم‌پرواز یا همان عمودپرواز «سیمرغ» نیروی دریایی ارتش که از روی عرشه کشتی بلند می‌شود و پس از انجام ماموریت مجددا بر روی عرشه کشتی می‌نشیند، کمک بسیار زیادی را به توان اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی ارتش خواهد کرد.

 امیر مشیری با بیان اینکه بکارگیری پهپاد توسط دلاوران دریایی جمهوری اسلامی ایران، نگاه ژرف‌تر و عمیق‌تری به نیروی دریایی می‌دهد، گفت: این نگاه ژرف و عمیق، یقینا افزایش اطلاعات را برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ارمغان خواهد داشت.

وی در پایان گفت: پهپادهای نیروی دریایی ارتش با داشتن سیستم سونار، می‌توانند تا عمق آب‌ را ببینند و از وجود زیردریایی‌ها مطلع شوند.