عطوان : ایران برای هر مواجهه‌ای آمادگی دارد

 عطوان در سرمقاله امروز (سه شنبه ) روزنامه رای الیوم با اشاره به شکست طرح غربی - عربی برای ایجاد ناآرامی در ایران به بهانه تغییر قیمت بزنین در کشور ، افزود :ایران موفق شده تا به اعتراض های داخلی این کشور پایان دهد و حسن روحانی رییس جمهوری ایران بودجه سال جدید را به میزان ۱۳۴ میلیارد دلار اعلام کرد. بودجه ای که شامل افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت و اختصاص ۳۶ میلیارد دلار برای کمک به طبقات فقیر برای مواجهه با تحریم ها است و روحانی همچنین از سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری روسیه در این کشور خبر داد.

عطوان معتقد است اسرائیل نمی تواند سوریه را به ویتنام ایران و نیروهای آن تبدیل کند چه بسا این موضوع برعکس شود و سوریه به ویتنامی برای اسرائیل تبدیل شود چرا که سوری ها و متحدان ایرانی اش در هشت سال گذشته در برابر توطئه های آمریکایی و اسرائیلی ایستاده اند.

به گفته نویسنده سرشناس عرب ، اسرائیل در هر جنگی که از سال ۱۹۷۳ وارد شده شکست خورده است و آخرین آنها سال ۲۰۱۴ بود که تنها دو روز ادامه داشت و تل آویو به قاهره شتافت و خواستار کمک و دستیابی به آتش بس شد.

زمانی که جهاد اسلامی به عنوان جنبشی که کمترین نیروها را داشته قادر شد تا در درگیری های اخیر دو میلیارد دلار در دو روز به اسرائیل هزینه تحمیل کند بنابراین وضع آنها در صورت ورود سوریه، عراق، حزب الله و حماس  و ایران به جنگ آینده چگونه خواهد بود؟