شأن نظارتی بر دولت در مجلس کنونی رعایت نشده است

 دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان سیستان و بلوچستان اصلی‌ترین نقطه ضعف مجلس کنونی را در بحث نظارتی دانست. روح‌الله شیرازی در ادامه گفت: « متأسفانه مجلس کنونی شأن نظارتی خود را رعایت نکرده و تنها به بحث قانون‌گذاری آن هم در حد معمول نه در حد خیلی خوب انجام داده است.»

اخبار سیاسی-وی با تأکید بر این‌که شأن نظارتی بر دولت در این مجلس رعایت نشده است، افزود: «یکی از کارهای اصلی مجلس، نظارت بر نهادهای دولتی و دستگاه‌های مجری است، اگر مجلس این وظیفه را به درستی انجام می‌داد وضعیت کشور در چنین شرایط سخت اقتصادی قرار نمی‌گرفت.»

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران در استان سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: «قرار بود از سوی مجلس کمیته‌ای برای نظارت بر برجام فعالیت کند تا در صورت عدم اجرای صحیح برجام ما از این توافق خارج شویم اما متأسفانه این موضوع را به صورت کامل به وزارت امور خارجه واگذار کردند و از آنجایی که چاقو هیچ زمانی دسته خود را نمی‌بُرد، این وزارتخانه نیز سعی کرد تا اشتباهات برجامی‌اش را به گونه‌ای بپوشاند. در ادامه وزارت امور خارجه مدعی شد که مقصر در برجام نبوده و تنها طرف مقابل این توافق مقصر است.»

شیرازی ادامه داد: «احساس می‌شود یکی از فعالیت‌های اصلی مجلس، نظارت بر عملکرد دولت است. در سخنرانی و بیانیه اخیر محمدباقر قالیباف نیز به این موضوع اشاره شده است که طی یک سال و نیم آینده سعی خواهیم کرد تا به نوعی دولت را به راه اصلی هدایت و ترمزش را مسیر اشتباه بکشیم.»

وی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات پیش روی مجلس گفت: «اصلاح‌طلب و اصولگرا به صورت سنتی دیگر وجود ندارد یعنی آنگونه که تنها این جریان‌ها به دو دسته تقسیم شوند، وجود نخواهد داشت چراکه باید میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان عمل‌گرا و جناح‌هایی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند، تفکیک قائل شویم.»

شیرازی تصریح کرد: «بسیاری از اصلاح طلبان در مجلس اعتراف کرده‌اند که بحث‌های اصلاح‌طلبی و اصولگرایی هیچ کاربردی ندارد. نواصولگرایی انشالله جهشی در بحث سیاسی به وجود خواهد آورد. در این میان ممکن است یکسری از افراد کهن در جریانات اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز در نواصولگرایی با دیدگاه و رویکرد متفاوت نسبت به شرایط مختلف در کشور سازمان‌دهی شوند.»