ثابت کنید که شیفته خدمتید نه تشنه قدرت!

 دراین میان انتساب افراد به جناحهای مختلف سیاسی طیف گسترده تری پیدا کرده است . زمانی تنها به ذکر نام جناح چپ و راست و یا اصولگرا و اصلاح طلب بسنده میشد ؛ دوره ای جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز داشتیم ؛ ولی حالا غیر از اصلاح طلبان ، اعتدالگرایان هم افراد خاص خود را دارند ؛ و جالبتر از آنها اینکه اصولگرایان ، پایداری ها و احمدی نژادی ها ، جبهه پیروان و جبهه پیشرفت و عدالت و جمنا ( جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) و ائتلاف نواصولگرایان ، واژه هایی است که قبلا تنها به راستی بودن شناخته میشدند !

اخبار سیاسی - به راستی هدف از تشکیل اینهمه حزب و جبهه و جمعیت و ائتلاف چیست ؟ آیا غیر از زمان انتخابات و تبلیغاتهای سیاسی و سهم خواهی در لیست های منتشره جهت رای دادن مردم ، کاربرد دیگری هم دارد ؟! آیا این احزاب پس از فرستادن افراد خود به پستهای مختلف ، پیگیر اجرا شدن شعارهای انتخاباتی خود و حل شدن مشکلات مردم بوده اند و آیا اصلا مشکلی بوده که با پیگیری حزبی خاص حل شده باشد ؟!

امروز خبری خواندم که در آن گفته شده بود : "اگر به اجماع نرسیم ، اصولگرایان از تهران با ۳ فهرست می آیند ." و واقعا متاسف شدم . در چند انتخابات اخیر ، دقیقا ما به خاطر چند دستگی و چند لیست و چند کاندیدا داشتن ، به حریفانمان باختیم و حالا میبینیم که هنوز هم به ساز و کار واحدی نرسیده ایم ‌.

برادران و خواهران مسئول و مکلف! محض اطلاع باید بگویم که اگر حالا مشکل اصلاح طلبان در رد صلاحیتهای مختلف است ،دغدغه شما فقط و فقط باید "وحدت" باشد. دقیقا همین حالا که مردم از انتخابات قبلی خود پشیمانند و فهمیده اند وعده های تدبیر و امید ، پوچ و توخالی بود ، وقت آن است که خودتان را اثبات کنید و به مردم بفهمانید که تشنه خدمتید نه شیفته قدرت !

اگر به دور از سلایق سیاسی و جناحی ، شاخصه های مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهید ، میتوان به پیروزی امیدوار بود. قطعا وحدت داشتن این نیست که همگی یک جور فکر کنید ، یک جور سلیقه سیاسی داشته باشید ، یعنی تفرقه و نفاق و درگیری نداشته باشید . اگر قرار باشد بر سر یک لیست واحد به نتیجه نرسید ، آن موقع که بر سر کار می آیید با انبوه افراد زیردست خود و تنوع بیشتر سلایق و گرایشات چه خواهید کرد ؟!

به خدا قسم که مردم ایران ، شایستگی بهترینها را دارند . اینهایی که با تمام تحریم ها ، گرانی ها ، سختی های معیشتی و اقتصادی، دم نمیزنند ! هر بار گفتیم راهپیمایی، آمدند ،گفتیم انتخابات ، آمدند ، گفتیم تجمع بر علیه اغتشاش گران و آشوبگرایان ، آمدند ، حتی برای آنکه نکند اعتراضشان مورد سوء استفاده منافقان و اشرار قرار بگیرد ، باز خود را کنار کشیدند و سکوت کردند !

به خاطر این مردم هم که شده اینبار با هم کنار بیایید و ثابت کنید که فقط و فقط میخواهید بیایید تا باری از دوش مردم کم کنید .

ما نمایندگانی میخواهیم که قانون را بشناسند ، نواقصش را بدانند ، به فکر اصلاح قانون باشند، در حوزه های مختلف و کمیسیونهای متفاوت ،تخصص داشته باشند ، بدانند که در حوزه خانواده و حقوق زنان و کودکان ، حوزه فرهنگ ، اقتصاد ، ورزش ، سیاست خارجی و داخلی ، امور دینی و مذهبی و دیگر مباحث و حوزه ها ، چه چالشها و کمبود قوانینی داریم که باید درست شود .

ما نمایندگان شجاعی میخواهیم که موقع استیضاح و سوال از وزیر و رئیس جمهور ، با یک وعده شام و هدیه ، پا پس نکشند ! ما نمایندگانی میخواهیم که سلفی حقارت را تکرار نکنند ! ما نمایندگانی میخواهیم که حواسشان تنها به افزایش حقوق نمایندگی و رفتن به سفرهای خارجی به بهانه های مختلف نباشد !

بدانید که اگر این دوره وحدت داشتید و با یک لیست به مجلس رفتید و خدمت کردید ، مردم برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر هم اعتماد میکنند و آن هنگام است که پیروز نهایی خواهید بود .

 

صفورا ترقی