دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ اصلاح ساختاری انجام نداده است

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه موضوع مدنظر مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه بود و نه اصلاح بودجه گفت: ساختار بودجه یعنی چارچوب و محور‌های آن اما اصلاح یعنی تغییر در خود بودجه، متأسفانه دولت اصلاح ساختاری را در لایحه بودجه سال ۹۹ انجام نداده است.

اخبار سیاسی- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: لازمه اصلاح ساختار بودجه ارائه لایحه‌ای در این خصوص از سوی دولت به مجلس بود که متأسفانه دولت این فرصت را سوزاند و مجلس هم به دلیل نبود لایحه‌ای در اختیارش، هیچ حرکتی در زمینه اصلاح ساختار انجام نداد.

او تأکید کرد: بنده بابت عدم اصلاح ساختار بودجه طرح شکایتی را با استناد به ماده ۲۳۴ تنظیم کرده‌ و در آن اعلام کرده‌ام، چرا دولت به تکلیف قانونی خود عمل نکرده است.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: برخی مشکلات اقتصادی موجود از جمله گرانی یکباره بنزین به همین عدم اصلاح ساختار بودجه در زمان مقرر شده بازمی‌گردد؛ اگر این اقدام در همان مهلت چهار ماهه ابتدای سال انجام می‌شد، دیگر نیازی به حرکت شتاب‌زده و بدون برنامه افزایش قیمت بنزین وجود نداشت.

او با تاکید براینکه حدود ۹۰ درصد لایحه بودجه سال ۹۹ به بودجه جاری کشور اختصاص دارد، اظهار کرد: عموما در این بودجه نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد، زیرا مختص حقوق کارکنان، هزینه‌های جاری و روزمره برای اداره کشور است؛ آنچه مجلس می‌تواند انجام دهد، در زمینه میزان اعتبارات بودجه‌ای در بخش عمرانی و شتاب‌دهنده‌های جاری است که رقم بالایی هم نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ارائه پیشنهادات نمایندگان برای اصلاح بودجه ۹۹ به کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: برخی اصلاحات در بودجه قابل انجام است و باید در کمیسیون تلفیق به نحوی لایحه بودجه اصلاح و مصوب شود  تا در جهت مصالح کشور و صیانت از حق و حقوق مردم باشد.