عذرخواهی وزیر راه به دلیل خلف وعده افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال

 محمد اسلامی در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با 394 شرکت قراردادهایی به ارزش 25 هزار میلیارد تومان دارد اظهار کرد: بر اساس صورت وضعیت 159 شرکت که در فرآیند بررسی قرار دارند، 5 هزار میلیارد تومان به این شرکت‌ها باید پرداخت شود.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه در حال حاضر بدون دخالت انسان و برای اولین بار، کارفرما، معاونان وزیر، مهندسان مشاور فرآیندهای پروژه را به صورت آنلاین رصد می‌کنند، افزود: این کار نقش برجسته‌ای را در شفاف‌سازی و سلامت اداری ایفا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در گذشته ذینفع به صورت دستی مدارک را برای تایید به آزمایشگاه فنی مکانیک خاک ارائه می‌کرد گفت: امروز این رویه تغییر کرده و سیستمی شده است به این ترتیب کنترل‌ها به صورت دقیق و بسیار منظم از پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی سامانه سنجش رضایتمندی مسافران در فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند در خصوص کیفیت رفتار مدیریت، زیرساخت‌های فرودگاهی و سیستم مراقبت یکپارچه خدمات‌رسانی اعلام نظر کنند.

وی همچنین از محاسبه نرخ عوارض آزادراهی برای خودروها بر اساس پیمایش خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغی که صورت گرفته برای خودروهای پرتردد (40 مرتبه در ماه) در نرخ عوارض تخفیف می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطعه یک آزادراه تهران - شمال به زودی افتتاح می‌شود گفت: نرخ عوارض در این آزادراه متفاوت و شناور خواهد بود. به عبارت دیگر مردم می‌توانند ساعتی را برای تردد از سیستم الکترونیک انتخاب کنند که قیمت عوارض آن کمتر است.

اسلامی با بیان اینکه بابت تاخیر در افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران - شمال از مردم عذرخواهی می‌کنم افزود: وعده داده بودم که آزادراه اواخر تابستان زیر بار ترافیک می‌رود اما این وعده عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه ساخت منطقه دو و سه آزادراه تهران - شمال 20 هزار میلیارد تومان منابع مالی می‌خواهد گفت: ساخت منطقه آزادراه از سال 93 آغاز شده است.

 بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت آزادراه تهران - شمال قطعه یک این آزادراه اواخر دی ماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود.