شهرداری‌ها موظف به رعایت طرح تفصیلی شدند

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهداری‌ها با ماده ۲۱ لایحه فوق موافقت کردند.

اخبار سیاسی- طبق ماده ۲۱: ماده ۶ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مصوب ۱۷/۱۲/۱۳۸۲ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد: ماده ۶- شهرداری‌ها موظفند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمد‌های وصولی خود را به استثنای وام و تسهیلات، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد، اوراق مشارکت، فاینانس و تهاتر به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه واریز نمایند.

نمایندگان در ادامه بررسی این لایحه با ماده ۲۲ موافقت کردند.

در ماده ۲۲ آمده است: از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون بند‌های ۱۶، ۲۶، ۳۰ و تبصره ۲ بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوار‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی ماده ۴، تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۰ و مواد ۱۲ و ۱۴ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۷/۴/۱۳۴۷ نسخ می‌گردد.

در ادامه نمایندگان با پیشنهاد علی مطهری نماینده مردم تهران برای الحاق یک ماده به کل لایحه درآمد‌های پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کردند که بر اساس این پیشنهاد شهرداری‌ها موظف به رعایت طرح تفصیلی شهر‌ها بوده و مجاز به فروش تراکم مازاد و نیز تغییر کاربری املاک بر خلاف طرح تفصیلی قانون نیستند. مرتکب مشمول بند ۷ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی می‌شوند.