گزارش مغایرت‌های آیین‌نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان صدای 6 نماینده را درآورد

گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره مغایرت‌های آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان امروز (دوشنبه 25 آذر)  در صحن علنی قرائت شد و همین موضوع باعث اظهار نظر 6 نماینده به قید قرعه شد. 

اخبار سیاسی- مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون عمران را صحیح نمی‌بینم گفت: معتقدم اگر قانون جدید در این زمینه به تصویب برسد همه مشکلاتی که به آن اشاره شده رفع می‌شود.

سیّده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس با بیان اینکه استقلال سازمان نظام مهندسی باید در نظر گرفته شود اظهار داشت: بهتر است این سازمان همانند کانون وکلا اختیار داشته و نیازسنجی کرده و اعضای خود را انتخاب کند.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز در مجلس تصریح کرد: این گزارش همه مشکلات نظام مهندسی را در آیین‌نامه می‌داند در حالی که این طور نیست.

وی افزود: در این باره قوانین و مقررات کم نداریم اما متأسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرند و نتیجه آن را در ساخت و سازها مشاهده می‌کنیم.

نماینده مهریز خاطرنشان کرد: در تدوین قوانین جدید باید شفاف‌سازی شود و مردم در جریان قرار گیرند تا بدانند چگونه قوانین را رعایت کنند.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس درباره گزارش مذکور گفت: مشخص نیست دولت به چه دلیلی آیین‌نامه‌های اجرایی را تصویب نمی‌کند و بعضاً مشاهده می‌کنیم آیین‌نامه‌های تدوین شده توسط آنها با قوانین مجلس در تضاد است.

بیت الله عبداللهی نماینده اهر در مجلس اظهار داشت: طرح قانون جدید نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس تصویب شده و اگر در مجلس نیز به تصویب برسد بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

وی همچنین گفت: مخالف اختیارات وزیر در این حوزه نیستم اما نباید اختیارات وزیر مسکن به قدری باشد که حقوق مهندسین ضایع شود.

احمد همتی نماینده سمنان در مجلس درباره این گزارش کمیسیون عمران گفت: همه اعضای نظام مهندسی برای مدیریت پروژه‌ها باید به صورت یکسان سهم داشته باشند و در خصوص صدور پروانه‌ها نیز باید همانند نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی اختیار داشته باشد تا بر طبق شاخص‌ها و معیارهای خود پروانه‌های اعضا را صادر کنند.