بررسی لوایح CFT و پالرمو در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام

 آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روند بررسی لوایح CFT و پالرمو در این مجمع گفت: این لوایح  در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی هستند و پس از بررسی در کمیسیون‌ها به صحن علنی مجمع  تشخیص خواهند آمد.

اخبار سیاسی- او درباره رویکرد افراد مجمع درباره این لوایح، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم اکثریت افراد حاضر در مجمع تشخیص نظر مثبتی درباره این لوایح ندارند، زیرا به نظر می‌رسد که این لوایح حتی اگر منافع جزئی هم داشته باشد مضرات‌شان بسیار بیشتر است. علاوه بر این کانون اصلی این لوایح به آمریکا و رژیم صهیونیستی باز می‌گردد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باتوجه به تجربیاتی هم که ما به طور کلی از رفتار غرب به دست آوردیم به خوبی بر ما روشن شده که غربی‌ها عهد شکن هستند و تصویب این لوایح نتیجه مثبتی درپی نخواهد داشت،  بلکه حتی راه‌های دور زدن تحریم‌های ما را هم مسدود کرده و ادامه فروش نفت ما را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

او افزود: همچنین در صورت تصویب این لوایح آنها از اسرار کشورمان آگاهی پیدا می‌کنند، زیرا در این لوایح آمده است که باید گزارشاتی را به آنها ارائه کنیم.

آیت‌الله مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: این لوایح در ظاهر کمک به تروریست را نهی می‌کند درحالی که از نظر آنها کشورهای محور مقاومت نظیر حزب الله لبنان و سپاه تروریست هستند و اینها تماما مشکلاتی است که تصویب این لوایح برای ما ایجاد می‌کند ؛ درنتیجه اگر این لوایح احیانا فوایدی هم داشته باشند بسیار کمتر از مضراتشان است.