هیچ امری مهم‌تر از تقویت وحدت ملی نیست

محمدجواد فتحی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی امروز اظهار کرد: از همه مردم حوزه انتخابیه‌ام به خاطر قصور‌ها و تقصیر‌های رخ داده وظیفه نمایندگی عذرخواهی می‌کنم.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: آنچه توانسته‌ایم، انجام دادیم؛ نه آنچه خواسته‌ایم. خواسته ما بسیار فراتر از انجام یافته‌ها بود که متأسفانه توفیقی حاصل نشد.

فتحی گفت:‌ای کاش علاوه بر طرح حذف مجازات اعدام و حبس ابد، طرح‌های عفو عمومی، تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور، شفافیت آرای نمایندگان مجلس، انتخاب دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، اصلاح ساختار نظام اداری کشور، اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون دادرسی کیفری، طرح تضمین امنیت اجتماعات، طرح تکریم آسیب‌دیدگان اجتماعی، طرح واگذاری مؤسسات کیهان، اطلاعات، همشهری، ایران و جام جم به بخش خصوصی و همچنین طرح تبدیل مجازات تعزیری به نتیجه می‌رسید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله در این مدت باقیمانده از مجلس موضوعات مذکور به نتیجه برسد.

او اظهار کرد: بنده به لحاظ نگاه‌های آرمانی‌ام احساس کردم در این ۴ سال نتوانستم در مسیر نمایندگی به نتایج مطلوبی برسم؛ در نتیجه از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم منصرف شدم.

فتحی خطاب به ملت گفت: امروز هیچ امری مهم‌تر از تقویت وحدت ملی و وفاق اجتماعی نیست.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه در این شرایط دشمنان کمر به نابودی ایران بسته‌اند، گفت: آن‌ها به دنبال ایجاد شکاف در میان صفوف در هم فشرده ملت هستند که باید از این همبستگی مواظبت کنیم.

او تأکید کرد: دشمنان و خارجی‌ها اعم از آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، روس‌ها و چینی‌ها به دنبال منافع خود هستند و هیچ کدام دلسوز ما نیستند.

فتحی یادآور شد: امروز در شرایط شعب ابی‌طالب هستیم، اما ان شاء الله روزی می‌رسد که در شرایط فتح مکه خواهیم بود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: از آحاد ملت خواهش می‌کنم که در شرایط سخت از نیازمندان و محرومان و فقرا دستگیری کنند، به علاوه لازم است نسبت به وضع مالی اطرافیان و همسایگان و اقوام و خویشان خود بی‌تفاوت نباشیم.

فتحی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای دکتر ظریف! متأسفانه سیاست خارجی ما مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت نیست. عملکرد ما چه در منطقه و چه در دنیا نتوانسته است منافع کشور را تضمین کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: کار به جایی رسیده است که کشور‌های منطقه را به دامن رژیم غاصب صهیونیستی سوق دادیم؛ این نشان از ناموفقی سیاست‌های ماست.

او اظهار کرد: ما از تمامی سازوکار‌ها و ظرفیت‌هایی که در نظام بین‌الملل می‌توانیم برخوردار باشیم، بهره نمی‌گیریم.

فتحی افزود: ما فرصت‌ها و سرمایه‌های ملت را ضایع می‌کنیم؛ باید به دنبال استراتژی تنش‌زدایی در منطقه و دوستی با مردم جهان و مهربانی با ملت‌ها باشیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: بازگشایی راه توسعه، پیشرفت و تعالی کشور یک ضرورت است.

او تأکید کرد: اصلاح قانون اساسی یک ضرورت است؛ این قانون وحی مُنزل نیست.

فتحی ادامه داد: آمریکا با تاریخ ۲۳۰ ساله بیش از ۲۵ بار قانون اساسی را اصلاح کرده است؛ در فرانسه، مهد حقوق بیش از ۲۷ بار قانون اساسی به قلم اصلاح سپرده شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: در قانون اساسی کشور ساختار‌های قدرت با یکدیگر بسیار تزاحم، تناقض و تعارض دارند.

او یادآور شد: حاکمیت دوگانه، حذف و ادغام دستگاه‌های موازی، خارج شدن صدا و سیما از انحصار، روشن شدن تکلیف‌های نهاد‌های انقلابی که به دنبال بانکداری و بنگاه‌داری هستند، از مواردی است که باید در قانون اساسی اصلاح شود.

فتحی اظهار کرد: اگر امیران بازرگانی کنند چه کسی امیری کند؟ بازرگانان چه کار کنند؟ این هزینه مضاعفی است که به دوش ملت گذاشته شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ابراز امیدواری کرد: سهم قابل توجهی از اموال و دارایی‌های این نهاد‌های انقلابی به نفع اقشار آسیب دیده و مستضعفان هزینه شود تا ان شاء الله شاهد شکاف طبقاتی نباشیم.