سهم هر ایرانی از بودجه سال ۹۹ چقدر است؟

 در هفدهم آذر  ۹۹ لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیم مجلس و دیروز (۹۸/۰۹/۲۵) بعد از بررسی آن در کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه به تصویب رسید، اکنون بعد از بررسی کمیسیون تلفیق، لایحه در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

اخبار سیاسی- نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات لایحه بودجه ، بررسی جزئیات لایحه را آغاز می‌کنند که شامل بررسی بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی این لایحه خواهد بود.

پس از تصویب جزئیات لایحه بودجه در صحن علنی، این لایحه در صورتی قانونی و لازم الاجرا خواهد بود که شورای نگهبان آن را بررسی و تصویب کرده باشد.

درصورت تصویب لایحه بودجه توسط شورای نگهبان ، این لایحه به‌عنوان قانون بودجه سال آینده کل کشور لازم الاجرا بوده و توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ می‌شود.

به طور کلی منابع بودجه سال آینده کشور بالغ بر ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال تعیین شد که این مبلغ پارسال ۱۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بوده است.

با رونمایی از لایحه بودجه سال آینده، این موضوع مطرح شد که در سال آینده برای هر ایرانی چقدر از سوی دولت هزینه می‌شود و این هزینه‌ها در کدام بخش‌ها خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کل سهم هر ایرانی از بودجه سال آینده ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و میزان کل افزایش سهم هر ایرانی نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ بالغ بر ۳۳ درصد بوده است.

سهم هر ایرانی از بودجه سال ۹۹ چقدر خواهد بود؟