حقوق 30 میلیونی برخی کارمندان شرکت های دولتی/ صدای پای دوباره حقوق های نجومی

اخبار سیاسی- حقوق های نجومی در دولت و در میان برخی مدیران دولتی همچنان رواج دارد و به گفته حاجی دلیگانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برخی کارمندان شرکت های دولتی تا 30 میلیون تومان حقوق می گیرند.

به گزارش افکارنیوز، حاجی دلیگانی نماینده مجلس با اشاره به مشکلات بودجه در کشورگفته در سال 98 ،مبلغ 14 هزارمیلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد دولت پیش بینی شد که عملکردش تاکنون300 میلیارد تومان است ، این ارقام در لایحه 99 نیز چیزی حدود 49 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که بعید است نتیجه ای داشته باشد.

نماینده کمیسیون بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در خصوص مفسده زا بودن فروش املاک دولت تاکید کرد: الان چاره جز فروش املاک مازاد برای اداره کشور وجود ندارد اما باید نظارت دقیقی صورت گیرد تا قیمت گذاری ها ضابطه مند باشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش حسینی به حقوق ۲۰ میلیونی معاونان وزیر

هنوز برخی مدیران دولتی 50 میلیون تومان دریافتی دارند

حقوقهای نجومی همچنان وجود دارد؟

حاجی دلیگانی گفت:دولت با موضوع بودجه سرسری برخورد کرده است،هم اکنون سه چهارم بودجه کشور دراختیار شرکت های دولتی است که ریخت و پاش ها وحقوق های هنگفتی دارند.

وی افزود:چه لزومی دارد برخی کارمندان این شرکت ها ماهانه 30 میلیون تومان حقوق دریافت کنند، لذا با محدود کردن بودجه آنان می توان راهکاری اندیشید تا حدود 200 میلیارد تومان منابع بودجه از این طریق تامین شود.

حقوق نجومی

نکته مهم در میان سخنان حاجی دلیگانی حقوق نجومی برخی شرکت های دولتی است که اشاره به حقوق 30 میلیون تومانی دارد . آن هم زمانی که یک کارگر ساده با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی دریافتی بیشتر از 2 میلیون تومان ندارد.

این در حالی است که پیش از این و در اواخر سال گذشته موسوی لارگانی دیگر نماینده مجلس نیز با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز هنوز نجومی‌بگیر در کشور وجود دارد، تاکید کرد: این افراد با ترفندهای مختلف حقوق نجومی دریافت می‌کنند اما کسی با آنها مقابله و برخورد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: سقفی که مجلس برای حقوق مدیران مشخص کرده 7 برابر حداقل دستمزد است که بر این اساس بالاترین پایه و گروه شغلی باید 12 میلیون تومان دریافتی داشته باشد.

چرا امروز سقف 12 میلیون برای برای دولتی ها محاسبه نشده و به گفته نماینده مجلس برخی 30 میلیون حقوق می گیرند.

به نظر می رسد دستگاه قضایی باید به  موضوع چنین حقوق هایی ورود کند و این از مطالبات جدی مردم و رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص حقوق های نجومی در گذشته فرمودند: آیا فاصله‌ی بین پنجاه‌میلیون و یک‌میلیون غیرعادلانه نیست؟ شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک‌میلیون، یک‌میلیون‌ودویست، یک‌میلیون‌وپانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان. خب، آن‌وقت یک نفر هم سی‌میلیون میگیرد، چهل‌میلیون میگیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او میبرد شما هم میبرید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیّه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم. به هر حال این نکته‌ی [مهمّی] است. به نظر من برای متخلّف‌ اصلاً نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد؛ مخصوص قوّه‌ی مجریّه هم نیست. در همه‌ی قوا و در همه‌ی سازمانها، همین معنا ساری و جاری است؛ همه بایستی این را رعایت بکنند. خب، قوّه‌ی مجریّه جلوی چشم است و حالا مثلاً بیشتر از دیگران گسترده است. در برخورد هم فقط قوّه‌ی مجریّه نیست که باید برخورد کند، قوّه‌ی قضائیّه هم در جای خود -آ‌نجایی که جای ورود قوّه‌ی قضائیّه است- بایستی برخورد کند.