فلسطین زخم‌ مزمن جهان اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام حسن روحانی  که برای شرکت در اجلاس سران کوالالامپور در مالزی به سر می برد، امروز چهارشنبه در دیدار با سلطان عبدالله پادشاه مالزی   با بیان اینکه حل مشکلات جهان اسلام بدون همبستگی و همکاری کشورهای مسلمان مقدور نیست، گفت: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است که در اجلاس سران کوآلالامپور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اخبار سیاسی- وی با قدردانی از اقدام به موقع نخست وزیر این کشور در برگزاری کنفرانس کوالالامپور به منظور بررسی مشکلات جهان اسلام، سه موضوع فلسطین، دخالت قدرت های بزرگ در مسائل داخلی مسلمانان، و ضرورت پیشرفت های علمی و اقتصادی را مهم ترین موضوعات جهان اسلام دانست.

روحانی با تاکید بر اینکه حل این مشکلات بدون همکاری و همبستگی میان کشورهای اسلامی مقدور نیست، به آوارگی هفتاد ساله فلسطینیان اشاره کرد و گفت: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است و این موضوع باید به طور جدی در کنفرانس کوالالامپور مورد توجه قرار گیرد.

وی سلطان عبدالله پادشاه مالزی نیز با قدردانی از حضور دکتر روحانی در اجلاس سران کوالالامپور،  حضور ایشان را باعث ارتقای سطح اجلاس دانسته و آرزو کرد این اجلاس موجب خیر و برکت برای امت اسلامی باشد.

در این دیدار همچنین روابط دوجانبه ایران و مالزی نیز مرور شده و طرفین بر ضرورت گسترش این روابط به خصوص در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و مردمی تاکید کردند .

پادشاه مالزی همچنین حضور دانشجویان ایرانی در آن کشور را از نقاط قوت روابط دو کشور دانست و اهتمام دولت مالزی برای ایجاد شرایط مساعد اقامت و تحصیل برای آنان را مورد تاکید قرار داد.