اردوغان: جهان بزرگتر از ۵ است

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه در نشست کوالالامپور گفت جهان بزرگتر از ۵ کشوری است که عضو دائم شورای امنیت هستند.

اخبار بین‌المللوی در سخنرانی امروز خود گفت: دیگر عمر آن نظم جهانی که سرنوشت جهان اسلام را با ۱.۷ میلیارد انسان به دست ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت می‌داد، به سر آمده است.

وی در ادامه افزود: هر زمانی که بخواهند ما را ساکت کنند، ما می‌گویین فلسطین، آراکان (ایالت راخین در برمه که اقلیت مسلمان در آنجا ساکن هستند)، لیبی، سومالی، سوریه و هر زمانی که به ما فشار بیشتری بیاورند، با صدای بلند می‌گوییم: جهان بزرگتر از ۵ است.

اردوغان همچنین با اشاره به توطئه‌هایی که علیه کشورش (ترکیه) انجام می‌گیرد، گفت: آن‌ها تمامی راه ها، از تهمت ها، کودتاها، و تروریسم اقتصادی را برای ساکت کردن ترکیه امتحان کردند؛ اما ما تسلیم هیچ کدام از آن‌ها نشدیم.

شعار و کمپین «جهان بزرگتر از ۵ است» که از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و شماری از فعالان این کشور راه اندازی شد، در اعتراض به حق وتوی ۵ قدرت جهان- آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس- و ساختار تصمیم گیری در سازمان ملل متحد شکل گرفته است.