خنثی کردن تنش های خارجی مستلزم تکیه بر ظرفیت های داخلی است

 عباس پاپی زاده با تأکید بر اینکه هر آنچه پیشرفت داشته ایم محصول تمرکز و اتکا بر توان و ظرفیت‌های داخلی کشور بوده است، اظهارداشت: با نگاهی به پیشینه کشورهای قدرتمند دنیا می‌بینیم که این کشورها تکیه بر ظرفیت‌های درونی خودشان را در اولویت قرار داده اند و به وسیله تکیه بر ظرفیت‌های درونی توانسته اند تنش‌های خارجی را هم خنثی کنند و خود را به عنوان یک قدرت جهانی مطرح کنند که ما هم باید این رویه را دنبال کنیم.

اخبار سیاسی- وی متذکر شد: کشور آلمان در جنگ جهانی اول و دوم بیشترین خسارت‌ها را متحمل شد اما پس از این جنگ‌ها، با تکیه بر توان داخلی خودشان آلمان را بازسازی کردند و ژاپن هم کشوری بود که خسارت‌های بسیار زیادی پس از جنگ جهانی دوم متحمل شد اما شعارها و برنامه‌های آنان تکیه بر توان داخلی خودشان بود و از این طریق پیشرفت کردند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع ژاپن و آلمان به عنوان دو کشوری که در جنگ جهانی خسارت‌های بسیار زیادی دیدند، هیچ گاه توسط کمک‌های بین المللی به توسعه و پیشرفت نرسیدند، بلکه صرفاً با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی‌شان توانستند در اروپا و آسیا به کشورهایی ابرقدرت به ویژه از حیث اقتصادی تبدیل شوند.

پاپی زاده بیان کرد: بر این اساس ما باید در گام اول به تربیت نیروی انسانی خود توجه اساسی کنیم و باید یک نسل خودباور، با هدف و برنامه تربیت شود و اعتقاد آنان بر این باشد که با تکیه بر توان‌های داخلی می‌توانیم مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

وی گفت: اعتقاد برخی ازمسئولان به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته این است که باید دستی از خارج از کشورشان بیاید، آنان را مدیریت کند و نجات دهد که این نگاه باعث شده است این کشورها در عقب ماندگی بمانند اما اگر کشوری بخواهد به توسعه و پیشرفت برسد، در وهله اول باید خودباوری ملی و تمرکز بر ظرفیت‌های درونی را در اولویت خود قرار دهد.

پاپی زاده یادآور شد: ایران گذشته پرافتخاری دارد و ما در عرصه بین المللی اولین کشوری هستیم که نظم نوین جهانی را ایجاد کرده ایم و این مسئله صرفاً محصول تمرکز، فکر و نبوغ ایرانیان است و هر گاه توانستیم نسل فرهیخته و با اعتماد به نفسی را تربیت کنیم، کشور به توسعه دست یافت اما هر گاه حکام و مسئولان ما وابسته بودند، کشور از لحاظ توسعه و پیشرفت به جایی نرسید.

وی تأکید کرد: هر جا که مسئولان کشور به توانمندی‌های داخلی تکیه کرده اند، موفق شده ایم که در این زمینه می‌توانیم به توانمندی‌های کشور در زمینه دفاعی، نظامی، هسته‌ای، تکنولوژی و توسعه فضای مجازی اشاره کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انسانی اولین ظرفیتی است که باید در کشورمان موردتوجه قرار گیرد و ما باید این ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم که این مسئله مستلزم آن است که آموزش‌های اساسی به نیروی انسانی کشورمان داده شود و این افراد را تبدیل به یک نسل ماهر، منظم، تحصیل کرده و کسانی کنیم که نگاه و توجهشان به ظرفیت‌های داخلی باشد.

پاپی زاده با بیان اینکه ما برای دریافت تکنولوژی و مبادلات علمی می‌توانیم با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشیم، خاطرنشان کرد: البته ما نباید به عنوان مصرف کننده صِرف باقی بمانیم و دیگر کشورها را تولیدکننده بدانیم، بلکه باید از ایده و توان داخلی خودمان برای تولید کالاها و خدمات موردنیاز کشور استفاده کنیم و این نگاه که پول دهیم و تولیدات دیگر کشورها را خریداری کنیم، نگاهی اشتباه است و باید تغییر کند و توجه به ظرفیت داخلی جایگزین آن شود.