طرح شفافیت هزینه های انتخاباتی نمایندگان 231 امضا دارد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول دی‌) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مطرح‌کننده طرح دو فوریتی شفاف‌سازی منابع تامین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی گفت: این طرح 231 امضا دارد. این در حالی است که این طرح در راستای طرح‌های پیشین است که نمایندگان پیش از این به آن رای داده بودند.

اخبار سیاسی- وی افزود: مجلس همواره در راستای شفافیت سربلند بوده است و امیدوارم که سربلندی مجلس با تصویب دو فوریت طرح شفافیت هزینه‌های تبلیغات و فعالیت‌های انتخابات افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: مفاد این طرح در 4 بخش در نظر گرفته شده است که تامین هزینه‌های تبلیغاتی و فعالیت‌های انتخاباتی از دارایی‌های شخصی، کمک‌های احزاب و گروه‌های سیاسی، کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی و همچنین منابع و امکانات عمومی که باید عادلانه در اختیار همگان باشد، از مفاد بخش‌های مذکور است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: هزینه‌های دایر کردن محل‌های ستاد، هزینه‌های برپا کردن تجمعات عمومی،‌ هزینه‌های تبلیغات در مجامع مختلف و هزینه‌های حق‌الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی از موضوعات مدنظر در این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت در جمهوری اسلامی همواره وجود داشته و یک مسئول باید عملکرد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همواره در ملجا و منظر عموم قرار دهد؛ چراکه شفافیت می‌تواند اعتماد مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا ببرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: کمتر از دو ماه به برگزاری مجلس یازدهم باقی مانده است و اگر دو فوریتی شفافیت هزینه‌های مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی رای بیاورد، با توجه به بلوغ سیاسی که در مجلس در سال آخر می‌بینم، این موضوع می‌تواند فتح بابی برای مجلس دهم و مجلس آتی باشد.

وی در پایان گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور وضعیت مردم بسیار خاص است و باید شفافیت لازم در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی منجر به اسراف و هزینه‌های بی حد و حصر شود، در غیر این صورت مردم دلزده خواهند شد.