اصلاح طلبان برای دور زدن شورای نگهبان از افراد ناشناس استفاده می‌کنند

 فاطمه رهبر عضو حزب موتلفه اسلامی درمورد عدم حضور افراد شاخص اصلاح طلب در انتخابات آتی، اظهار کرد: افراد مختلفی از جریان اصلاحات ثبت‌نام کرده‌اند اما افراد شاخص آنها خیلی حضور پیدا نکردند.

اخبار سیاسی- فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: برخی از اصلاح‌طلبان فرافکنی و دلایل واهی از جمله وجود نظارت استصوابی یا اینکه مجلس در رأس امور نیست را مطرح می‌کنند، اما علت اصلی این است که آنها می‌دانند بعد از ثبت‌نام رد صلاحیت می‌شوند و مردم به آنها رأی نمی‌دهند، معتقدم این اقدام اصلاح طلبان یک فرار رو به جلو است تا پاسخگوی عملکرد چند ساله خود نباشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درمورد دلیل دیگر عدم حضور برخی اصلاح طلبان، گفت: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم هم این استراتژی را داشتند که از افراد ناشناس استفاده کنند که سابقه سوء سیاسی نداشته باشند و از شورای نگهبان تاییدصلاحیت بگیرند تا وقتی  وارد مجلس شدند سیاست‌های اصلاح طلبان را دنبال کنند.

رهبر ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم اکثر نامزدهایی که در لیست امید قرار داشتند ناشناس بودند، از این سو یک کار تشکیلاتی انجام شد و آنها توانستند رأی بیاورند، برخی از این افراد حتی سابقه انجام کار اداری هم نداشتند و حضور در مجلس دهم اولین سابقه آنها بود که این مسئله به اعتقاد من جای سوال دارد.

 او تاکید کرد: وقتی این افراد رأی آوردند و وارد مجلس شدند شاهد این بودیم که عملکرد قابل دفاعی از خود نشان ندادند، علاوه بر این برخی از آنها مسئله‌دار هم هستند، احتمالاً در انتخابات آتی هم اصلاح‌طلبان مجدد این استراتژی را پیگیری کنند و از افراد ناشناس بدون سابقه استفاده کنند.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: آقای تاجزاده وقتی خبرنگار از او می‌پرسد که لیست امید شما در مجلس وجهه خوبی از خود نشان نداده است و مردم از مجلس فعلی به ویژه لیست تهران راضی نیستند، آیا این افراد را مجدد در انتخابات آتی معرفی می‌کنید، در پاسخ می‌گوید «خیر، افراد جدید جایگزین می‌شوند» در ادامه خبرنگار دوباره سوال می‌پرسد که مردم چگونه به شما اعتماد می‌کنند که تاجزاده در پاسخ می‌گوید حافظه درازمدت مردم ضعیف است و مردم به آینده نگاه می‌کنند.