تحریم و تروریسم ۲ راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل

 «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مهم ترین مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

اخبار سیاسی- دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همچنین سوابق دیرینه روابط دو کشور گفت:  تهران و دهلی می توانند با تقویت روابط در همه سطوح ضمن تامین منافع دو کشور نقش مهمی در مهار و مدیریت بحران های منطقه ای ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امروز تروریسم و افراطی گری  مهمترین تهدیدات  مشترک همه کشورهای منطقه هستند اظهار داشت: اشتراک مساعی مستمر و ایجاد سازکارهای منطقه ای برای مقابله با  تهدیدات مشترک، مسیر مداخله کشورهای خارجی به بهانه مقابله با تهدید تروریسم را مسدود می کند.

شمخانی ،  تحریم و تروریسم  را دو راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل ذکر کرد و افزود: با همکاری دسته جمعی می توان ضمن دفع این دو تهدید ضد انسانی، افق های جدیدی از پیشرفت با اتکا به توانمندی بومی کشورهای منطقه را ترسیم و تحقق بخشید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری موفق دومین نشست گفتگوی منطقه ای در تهران تصریح کرد: کشورهای منطقه و همسایگان افغانستان دیدگاههای واحدی در خصوص ضرورت کمک به دولت افغانستان برای مقابله با تروریسم و پیگیری مذاکرات صلح با گروههای مختلف دارند.

وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران از اراده مسئولان عالی ۲ کشور برای افزایش سطح همکاری های دو کشورخبر داد.

سابرامانیام جایشانکار افزود: همکاری مشترک ایران و هند در توسعه بندر چابهار و ایجاد زیرساختهای جدید در حوزه انرژی و تجارت، ترانزیت کالا و ..‌. تاثیر قابل توجهی در شکوفایی اقتصادی منطقه به عنوان یکی از ضرورتهای مهم ایجاد ثبات و امنیت به دنبال خواهد داشت.